externe harde schijf wordt niet gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hoi allemaal,
ik ben nieuw op dit forum. Kwam jullie tegen op mijn zoektocht waarom mijn externe harde schijf het niet meer doet nadat mijn computer was geformatteerd en er een nieuwe XP was opgezet. Het rare was dat hij het op andere computers wel deed. Ik heb mijn computer niet zelf geformatteerd een kennis van mij heeft dat gedaan. Nu kwam ik er na een tip achter dat mijn C-schijf was geformatteerd als NTFS en mijn ext. schijf is fat32 dus daar kan mijn computer niet mee overweg. Ik las in oude berichten dat ik dit niet kan veranderen. Is dat nog steeds zo en zal ik weer moet formatteren voordat ik mijn harddisk weer kan gebruiken?
Graag jullie tips.
Edwin

XP kent fat32

Dat XP geen FAT32 kent is onzin. Zelf heb ik destijds een externe harde schijf gekocht, die FAT32 was geformatteerd. Die ging zonder problemen aan de XP machine. Blijkbaar is het wat anders. Kijk eens op deze link http://support.microsoft.com/kb/307844 Of je je externe schijf wel ziet en er een letter aan kunt koppelen.

Sorry maar onder schijfbeheer is er helemaal niks te zien. En ik heb in verschillende artikelen gelezen dat als je schijf volledig NTFS is dat je harde schijf die geformatteerd is in fat32 niet herkend word. Op de site van Western Digital staat volgens mij iets van gelijke strekking
If your USB drive is formatted as NTFS, you will have read-only access while connected to a NetCenter, WD My Book World Edition, or WD My Book World Edition II. If your USB drive contains a MAC based format, you will not be able to use the drive connected to the NetCenter, WD My Book World Edition, or WD My Book World Edition II.

Of zie ik het verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan