Externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosjet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo,

Ik heb gisteren bij de aldi de MEDION AKOYA MD 8833 gekocht. Nu is het probleem dat mijn externe harde schijf van Philips niet herkend wordt (via usb poort). Hij komt met de melding "onbekend appartaat". Het ligt in ieder geval niet aan Vista, op mijn oude pc deed de externe harde schijf het gewoon. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

hallo,

werken je andere usb apperaten wel op je pc?

Hallo Wufu,

Ja dat heb ik al geprobeerd met bv. een digitale camera werkt het gewoon.
Ik heb de harde schijven in alle usb poorten gebrobeerd, maar helaas telkens het zelfde liedje.

groeten Joosjet

Laatst bewerkt:
is het wel een plug&play externe harde schijf want dat betekent dat je geen programma's nodig hebt als het niet zo isw moet je nog de software installeren.

en heb je het al op een andere pc geprobeerd?

Ja het is een plug and play.
Ik heb hem nu aangesloten op mn oude pc en hij werkt.
Zowel onder xp als onder vista, dit had ik al getest.
Zit me toch te bedenken of het niet aan Medion kan liggen op de een of andere manier.

groeten
Joosjet

Helaas dat had ik ook al geprobeerd en het werkte niet.

Usb stick en externe harddisk worden niet herkend in vista

Ik heb deze week ook de MD 8833 gekocht en zit met hetzelfde probleem. Usb schijven zijn zichtbaar in schijfbeheer maar zijn niet te benaderen. (werken beide prima onder XP) Er wordt gezocht naar een stuurprogramma en dat blijkt onvindbaar. :(
Vervolgens verschijnt in de taakbalk een melding dat er een oplossing is. Er verschijnt een nieuw venster met een link naar een engelstalige oplossing. Deze link verwerkt niet. Volgens fabrikant van Usb stick is een stuurprogramma niet nodig.
Wie weet een oplossing?

Laatst bewerkt:
Ik heb de oplossing voor dit probleem gevonden.
Heb sinds gisteren een md8833 en ook mijn externe hdd deed het niet.
Ga naar www.medion.nl --> service en ondersteuning.
Typ daar je serienummer in van je pc.
Dan kan je vervolgens een bios-update downloaden en deze installeren en dan doet de externe hdd het wel.
Let er wel op dat je echt alle programma's moet afsluiten, ook de virusscanner.
Succes!

Usb niet herkend in vista

Bedankt voor je advies, helaas het werkt niet. :( Ik had het bios al geupdate en andere tips uitgeprobeerd.

Goed genoeg?

Kan iemand mij buiten dit probleem iets meer vertellen over dit systeem?
Is het de moeite om dit aan te schaffen, en verbruiken de muis en het toetsenbord
niet te veel batterij (,moet je elke week nieuwe batterijen insteken?).

Alvast bedankt:)

Broeki

Kan iemand mij buiten dit probleem iets meer vertellen over dit systeem?
Is het de moeite om dit aan te schaffen, en verbruiken de muis en het toetsenbord
niet te veel batterij (,moet je elke week nieuwe batterijen insteken?).

Alvast bedankt:)

Broeki
Dat is weer een heel ander soort vraag wat je nu stelt. Bovendien stel je deze in andermans topic, en dat is niet de bedoeling.
In dit geval kun je beter even zelf een topic openen met je vraag.

ik heb exact hetzelfde probleem en exact dezelfde PC

dus eventuele oplossingen zijn erg welkom.

ps vreemd genoeg is het me één keer wel gelukt toegang te krijgen tot de externe harde schijf (externe casing van digiconnect). Werk bij andere machines wel goed.

Medion 8833 en usb problemen

Inmiddels heb ik via de mail deze week al 3 keer contact gehad met de medion helpdesk. Zij komen met de standaard adviezen, restspanning verwijderen, systeem terugzetten naar fabrieksinstellingen en een bios update. Omdat dit geen van allen werkte in mijn situatie, heb ik vanavond gebeld met de helpdesk. Tijdens het telefonisch contact, bleek dat de bios toch niet was geupdate naar een nieuwere versie. (terwijl het flashprogje al 3keer heeft gezegd dat het flashen succesvol was). Ik ben dus nog geen steek verder gekomen. Ik wacht nog even af of er mogelijk nog een goede tip langskomt want anders moet het apparaat naar Medion worden vervoerd. Inmiddels kan ik de zaterdag gekochte medion extenre hardeschijf ook niet meer benaderen. (wel zichtbaar bij het opstarten en zichtbaar in schijfbeheer.)

Laatst bewerkt:
medion externe HD (HD2GO) werkt wel perfect

medion externe HD (HD2GO) werkt wel perfect bij mij en werkt geweldig door Sata aansluiting. Hopelijk blijft dat dan zo......................

Medion 8833 en USB external HDD problemen

Zelfde PC en inderdaad ook 't zelfde probleem. IOMEGA externe HDD wordt niet herkend. Staat wel tussen de USB devices als "onbekend apparaat". Nergens drivers te vinden.

Ik ben al op veel forums gaan zoeken, en 't zou toch aan Vista kunnen liggen. Ik meen ergens gelezen the hebben dat het enkel met Vista 64 bit problemen oplevert... Vandaar dat het bij sommigen op andere Vista machines (32bit versie) wel werkt?
Misschien is't gewoon wachten op een Vista Service pack? SP1 is al uit maar niet in't Nederlands, dus voor ons nog niet van toepassing vermits Nederlandstalige Visa op MD 8833.

Ik ben eens op de Medion site gaan kijken ivm die BIOS upgrade, maar ik kan niks vinden..? Via S/N en modelnummer geprobeerd. Wat is het format (hoeveel tekens) van het S/N dat moet worden ingegeven en waar staat dat juist op de PC? (Achteraan vanonder?)

Ik heb het voorlopig via een netwerk opgelost. Externe drive hangt aan XP PC en staat geshared. Zo kan ik er vanop de Vista bak wel aan...

MD8833 USB probleem

Ik ben ook een van de 'gelukkigen'
Veel zoekwerk, ik stond al op het punt om de puter terug in de doos te steken, en dan zag ik dit :
http://forums.microsoft.com/technet/...&tf=0&pageid=2
meer specifiek de post van PCTester.
Ik heb het zelf nog niet kunnen proberen, maar wou het toch al melden.
UPDATE :
Tja,
Na het copieren van die .inf file, werkten wel mijn USB sticks, maar men Iomega HD nog steeds niet !
Zucht ...

Laatst bewerkt:
md8833

Ook ik kamp met dezelfde vermelde problemen van de MD8833
Heb ook een medion externe usb schijf die hij niet wil weergeven.
Helaas werkt bij mij ook de eSata aansluiting niet
Heb een nieuwe bios geprobeerd (zoals eerder aangegeven) en ben der achtergekomen dat de bios die op de pc stond nieuwer was dan diegene die ik er op heb gezet.
nu blijkt mijn pc soms vertragingen te vertonen.
Is er iemand die me de originele bios wil bezorgen die op de pc stond ? helaas kan ik deze nergens op het net terug vinden.rutje500@hotmail.com...

ook trots op mijn nieuwe medion

Ook ik heb het zelfde probleem, met de externe harddisk!!
het gekke is, soms dan steek ik hem er in en dan doet hij het wel, maar is de pc uit geweest, dan kan ik het wel 100 keer proberen, maar dan blijft hij ontkennen.
maar weer wachten op die ene keer wellicht.

het gekke is, ik heb net ook 2 oude harde schijven in een harddrive case geplaatst en die herkent hij via USB meteen!!

vreemde gebeurtenissen:cool:

Waar het probleem zit weet ik helaas ook niet.ik hoopte met een nieuwe bios het probleem op te lossen maar helaas vind ik deze niet.
Als iemand mij de originele bios wil bezorgen graag!!! (V1.0B)
Ik heb een ext. nieuwe 750gb schijf deze herkent hij via usb meteen en de oude ext. medion 250gb schijf niet ?
Heeft iemand het probleem met de etasa aansluiting (vooraan) ook ?
Heb deze problemen zowel op xp als vista.
De link van strep21 (post PCtester) lijkt bij mij niet te werken?
Inderdaad vreemd.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan