Externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rutje,
Probeer deze link eens :
http://forums.microsoft.com/technet...tid=1254561&sb=0&d=1&at=7&ft=11&tf=0&pageid=3
Indien die ook niet werkt, google eens op pctester usbstor.inf, dan kom je er wel.
Nota : het web krioelt van de posts over het probleem met vista en usb apparaten (externe disks, sticks, whatever ...)
Eigenaardig genoeg, werkt voor sommigen de oplossing van die usbstor.inf, en voor anderen niet.
Ik heb zelf al 3 andere externe disks aangekoppeld, en die werken zonder problemen, alleen de Iomega niet.
Even afwachten, in in het slechtste geval demonteer ik hem, en steek hem in een aparte externe behuizing.

Bijgevoegd : de ettelijke posts op het web die ik vermeldde gaan niet over de medion cpu ! Over computers algemeen. De oorzaak zou dus liggen in de incompabileit van vista vs sommige usb apparaten.

Laatst bewerkt:
strep21,
Deze link werkte wel en heb het getest helaas zonder resultaat.(pc is geinstalleerd met xp en vista) maar zoals ik al zei heb ik het probleem niet alleen met vista ook met xp dus vermoed ik dat het probleem niet alleen bij vista zal zitten.

Het niet herkennen van de e sata schijf (aansluiting vooraan op de pc )komt omdat je de e sata schijf eerst moet aansluiten vooralleer je de pc aanzet, (werkt dus niet zoals een usb apparaat dat metteen herkend word) tis maar ne weet he....

Helaas het werkt bij mij ook nog steeds niet heb al van alles geprobeerd ook dat met usbstor.inf.
Heeft iemand misschien nog een ander idee???

groeten Joosjet

Helaas ook hier nog geen oplossing

helaas mijn schijf wordt ook nog steeds niet herkent, op een andere pc in XP wel.
Ook heb ik ontdekt, dat wanneer ik mijn pc omnieuw opstart (met de werkende usb schijven ingestoken) hij in het intel logo blijft vast lopen. wanneer ik opstart zonder schijven, dan start hij moeiteloos op, als ik ze dan inplug, moet hij alles weer opnieuw gaan zoeken. erg vervelend allemaal.

wie weet er inmiddels raad?

grtzz SkUnK

Mogelijk een oplossing

Na wat grasduinen in vista en zoeken in diverse fora werkt bij mij de volgende oplossing waardoor de medion externe harddisk weer benaderbaar is en zelfs mijn usb stick werkt onder vista. Ik vermoed dat het een vistaprobleem is. Dank je wel Bill Gates.:mad:

1. ga naar apparaatbeheer en zoek naar overige aparaten. In mijn geval stonden daar 1 onbekende apparaten met een geel driehoekje. Bij schijfstations staat wel de extrne medion harddisk vermeld.
2. ga op dit aparaat staan en klik rechts en kies voor installatie ongedaan maken. )het apparaat wordt nu verwijderd. Herhaal dat voor de externe harddisk.
3. Zorg dat het apparaat is aangesloten en start opnieuw op.
4. Jawel, waarschinlijk heeft vista nu een onbekend usb apparaat gevonden en gaat op zoek naar stuurprogramma, maar dat is a. niet nodig en b. waarschijnlijk niet te vinden. Loop de hele procedure af en sluit af. In mijn geval waren zowel de usb stick als de medion harddisk weer te benaderen.

Ik heb inmiddels al wel gemerkt dat ik bovenstaand ritueel steeds moet herhalen wanneer ik een van beiden heb verwijderd en opnieuw heb opgestart. Wie heeft daar een oplosssing voor. Tevens op zoek naar een mogelijkheid om dat lastige zoeken naar stuurprog uit te kunnen zetten.

Ter info
Heb voor de 2de keer de laatste versie bios 10.A (die bij medion op de site beschikbaar is)er opgezet en hem wel volledig geupdate (update all) (voorheen enkel bootblock en DMI area) en raar maar waar, plots bleek mijn externe (medion250gb) schijf die hij niet herkende probleemloos benaderbaar.
Wat wel raar is dat er voorheen bios10.B opstond (build date 21/12/2007check sum7000H ) en nu dus bios 10.A ( build date01/11/2007 check sum 0H)
Mijn probleem is dus opgelost, voorheen heb ik wel met driver magician mijn drivers geupdate? (win xp)

problemen herkenning externe hard schijf Iomega 250GB

Ook ik heb al maanden het probleem van de niet te herkennen externe harde schijf en wordt er moedeloos van. De externe harde schijf is prima te benaderen op een (nieuwe) computer met Vista, terwijl hij op mijn eigen computer niet herkend wordt (XP). Er zijn geen drivers beschikbaar via Iomega. Wie kan mij nu eens van dit hardnekkige probleem afhelpen. Bij voorbaat veel dank.

aanvulling vraag extern harde schijf Iomega

Via wat tips heb ik bios aangepast (enabled usb cache ...) Nu wordt de schijf wel herkend, krijgt ook een stationsnaam toegewezen, "Er is geen actueler stuurprogramma dan die al geinstalleerd is" wordt er gemeld. Dus wat kan het dan zijn? Heeft het te maken met fat 32 ntfs???

vervolg iomega ext hd

Zojuist opnieuw harddisk aangesloten en nu herkent de pc de schijf niet meer. Er wordt ook geen station toegekend. Blijkbaar kan dat dus wisselen, dan wel dan geen herkenning en als er herkend wordt dan kan de schijf niet gelezen worden

't Is al efkes geleden, maar de oplossing lag echt wel in de BIOS upgrade. Die is echter moeilijk te vinden op de site van Medion.
Je kan echter gerust de helpdesk bellen, en zij zullen je verder helpen. Goeie service...:thumb:
Na de upgrade werkt de IOMEGA perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan