externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

martine03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Vandaag heb ik een nieuwe externe harde schijf (van Philips) aangeschaft. Reden is omdat mijn computer te vol staat, niet meer doet wat ik wil en dus eigenlijk opnieuw geïnstalleerd zou moeten worden.
Ik dacht; bestanden overzetten naar de harde schijf en ik kan opnieuw instelleren..

Maar, nou herkend mn computer de schijf niet. Hij ziet m wel, maar ik kan m niet terugvinden in 'deze computer' of op mn bureaublad.
Hij heeft m nu twee keer geprobeerd te installeren, maar hier doet ie meer dan een half uur over met uiteindelijk een foutmelding.
Ditzelfde probleem had ik ook met een nieuwe digitale camera....
Mijn usb stick daarentegen ziet en herkend ie wel. Kan ik daarom ook gewoon gebruiken.
Een andere computer hier in huis kan ik de externe harde schijf wel mee gebruiken. Daar was ie ook binnen enkele seconden op geïnstalleerd.

Is er op de een of andere manier iets te doen op mn computer dat ik mijn belangrijke bestanden tóch op die harde schijf krijg zodat ik de computer s goed kan schoonmaken?

groetn martien

Kun je op die andere pc zien hoe de schijf is geformateerd (eigenschappen van de drive) ?
FAT32 of NTFS bijvoorbeeld.

Bedankt voor de snelle reactie; ik kan bij bestandssysteem zien dat het om NTFS gaat... Wat kan ik hier dan mee??

Het kon misschien zijn dat Vista lastig doet als de schijf op een oude manier geformateerd is.
Welke foutmelding krijg je trouwens ?

Ik weet niet precies welke foutmelding ik krijg, dan zou ik m eerst weer opnieuw moeten laten draaien en dan duurt het lang voordat die melding komt. Het is iets als ik doorga met de installatie, hij niet goed gaat werken... zoiets.
Maar ik ben er zeker van dat de externe harde schijf goed werkt, het probleem zit m in mn computer. Het gaat mij erom dat ik mn bestanden erop krijg, dan heb ik de zekerheid dat ik m helemaal schoon kan krijgen...

Welk besturingssyteem gebruik je eigenlijk op de 2 pc's want ik zie nu dat het niet in de posts staat, of lees ik er overheen ?

Plug en play werkt aangezien de usb stick wel gewoon werkt dus ik denk niet dat het in de drivers zit. Maar wat het dan wel is is lastig te zeggen zo, zou je misschien toch nog eens die foutmelding naar voren willen toveren misschien helpt dat wat.

externe harde schijf werkt niet

Hallo
Bij mij is hetzelfde probleem; ik heb ook XP en een externe harde schijf, deze werd steeds goed herkend en er is niets mis met de schijf. Ik heb het vermoeden dat er een soort virus zit wat de harde schijf uitschakeld. Op een andere pc geen enkel probleem met de harde schijf. Ik zoek me rot op internet voor hulp, maar niemand weet dit op te lossen, volgens mij moeten we het zoeken onder de virussen, maar mijn scanner herkent die nog niet.
Dringend hulp gezocht !!!
groet
JW

Een virus die externe hardeschijven uitgeschakeld ken ik verder niet. Wordt de hardeschijf wel weergegeven in het Disk management van Windows ?

Configuratiescherm -> Adminstratieve tools -> Computer management (ik gebruik een Engelse versie dus de termen kunnen iets afwijken)

externe harde schijf (vervolg)

Ik heb net gekeken en daar staat de HD na inpluggen gewoon bij. Alles werkt goed, maar na een bepaalde tijd wordt de Externe HD eruit gegooid en niet meer herkend door de pc.
Ik heb nog een andere harde schijf, daarmee gebeurt precies hetzelfde. Voorheen werkte beide harde schijven prima; echt zonder één enkel probleem. Ik vermoed dat ik met limewire per ongeluk iets verkeerd heb binnengehaald.
Op een ander forum las ik over SP2 wat dit kan veroorzaken en daar werd me aangeraden dat er af te halen en opnieuw te installeren, is dat een optie en kan dat zonder problemen ?
Ik ga liever niet naar de dealer, ik wil het graag zelf op kunnen lossen, dus hopelijk kan iemand me helpen of verwijzen. Dank je wel.

JW:(

Enige tijd geleden is Service Pack 3 al verschenen dus het zou dan logischer zijn om die eens te proberen. Maar in eerste instantie wordt de externe HDD dus goed opgepikt door Windows (inclusief driveletter neem ik aan ???) en daarna wordt de connectie verbroken, correct ?

Martine03 zou jij dit ook kunnen controleren :)

jwvlist: wat je vermoedelijke spyware/virus probleem betreft, scan met een aantal tools zoals Avast cleaner of de Kaspersky online scanner.

Laatst bewerkt:

Hallo,
Wat fijn dat jullie zo goed meedenken en helpen.
Hoe kan ik controleren of ik SP3 er al op heb staan ?
Bij programma's staat 2x SP2 en verder niet.
Ik ga nu met de scanners aan de gang om te kijken of die iets vinden en dat laat ik even weten.
Ik heb al wel Glary Utilities gedraaid en Nod 32 draait ook op mijn pc en die reageert meestal wel goed op indringers..... maar je hebt er altijd enkele die door het net kruipen.
Ik ga actie ondernemen, nogmaals dank.
JW

In het Configuratiescherm dubbelklik op het icoontje Systeem, daar is dan te vinden welke Windows je draait.

VB:
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
Service Pack 3

Heb net Avast cleaner gedraaid; dat duurde wel even hoor; die vond win32 Adware-gen en is verwijderd (leek mij het slimste).
Nu heb ik een ouderavond en ga daarna Kaspersky proberen.
groet
JW

Helaas,
Ik heb Avast cleaner gedraaid. Er is wat adware afgehaald.
ik probeer nu aspersky online; maar het volgende verschijnt;
Update Kaspersky Anti-Virus Databases [100%]:
(downloading and installing the latest Kaspersky Anti-Virus Databases)
Initializing failed.
Dus die deed het niet.
Rest alleen nog Sp 3, ga ik die zo zoeken.
Mijn pc herkent nu mijn externe harde schijf niet meer na dat dus een tijdje (half uur) wel gedaan te hebben en ik kon er ook zaken afhalen en opzetten. Nu is die weer onzichtbaar.
ik denk dat ik iets zeldzaams heb.....
groet
JW:confused:

Het is inderdaad apart en het zou ook zomaar iets kunnen zijn met de externe schijf, ook die dingen gaan soms zomaar kapot.

Het losse installatiepakket van SP3 is hier te vinden.

Nou, dat van die harde schijf klopt helaas niet, want in mijn laptop en de pc van mijn dochter doet alles het prima en lang en zonder problemen...... dus het is iets (maar wat) in mijn pc.
Ik blijf graven, maar dank voor hulp.

JW:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan