Externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corragio

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hallo,

vanmiddag heb ik mijn Lacie harde schijf binnen gekregen via de post,
Hij is 1TB groot, volgens de beschrijving hoef ik hem alleen maar aan te zetten en dan even dubbelklikken op het logo onder "deze computer" maar na divers malen opstarten en aansluiten op andere usb poorten wordt hij nog steeds niet herkend door mijn laptop.
Ik draai Vista.

Wat te doen? ik heb al geregistreerd en drivers geprobeerd te downloaden maar ik vond niet de juiste.

Grtz, Bob

Na wat googlen ben ik misschien de oplossing tegengekomen... ga eens naar Control Panel --> Administrative tools --> Computer Management --> Storage --> Disk Management, en kijk of je harde schijf daar bij staat. waarschijnlijk is de harde schijf niet als NTFS geformatteerd. als je schijf daar wel bij staat (hij moet even laden), dan moet je rechtermuisknop op je schijf en dan format, en dan kun je waarschijnlijk wel kiezen voor NTFS. ik gebruik zelf een engelse versie van windows 7, maar het moet hetzelfde werken op windows vista, misschien moet je alleen even de menu items vertalen...

wat ook een mogelijkheid is is dat je nog nodige drivers moet instaleren.

Hai, het lijkt erop dat ik mijn schijf gevonden heb maar dat deze nog niet geinitialiseerd is, wanneer ik dat probeer te doen zegt mijn computer "apparaat is niet klaar".
Dus wat nu te doen?

En hoe zit dat met die drivers? ik snap het niet goed.

Thanks voor de hulp!

grtz, Bob

Meeste apparaten hebben drivers nodig voor ze gebruikt kunnen worden. Deze zitten oftewel standaard in windows of worden bijgeleverd. (Desnoods ook te downloaden via internet).

Wat je kan doen is hardwaredetectie uitvoeren. Dan moet er ergens je HDD bijstaan.
Of gewoon naar Hardware toevoegen gaan en daar naar je HDD zoeken.

Dankje voor de berichten, waar zou ik die drivers kunnen downloaden? op de website van de fabrikant kan ik ze niet vinden. Andere optie?

Ik ga het zoeken via hardware toevoegen nog even proberen.

Grtz, Bob

Drivers heb je in dit geval niet nodig.

Je moet in schijfbeheer gewoon de partitie toewijzen en eventueel formatteren

Wanneer ik die schijf selecteer dan kan ik via instellingen een partitie kiezen.
Maar welke moet ik kiezen? primair logisch of iets anders?

En dan formateren? hoe doe ik dat?

Grtz, Bob

Hai, ik heb gekozen voor primaire partitie, heb hem niet kunnen initialiseren of formateren.
Nu kan ik hem niet meer vinden tussen de andere schijven.

Ik heb het apparaat verwijdert/installatie ongedaan gemaakt. Opnieuw opgestart en mijn harde schijf opnieuw aangesloten. Toen werd opeens het apparaat geinstalleerd maar ik kan hem nog steeds niet vinden tussen de schijven onder "computer" of onder schijfbeheer.
Ook knippert mijn harde schijf als een gek terwijl hij dat voorheen niet deed.

Ik ben even de draad kwijt.

grtz, Bob

Wat je kan proberen is:

1. rechtermuisknop op deze computer
2. open eigenschappen.
3. ga naar het tabblad: hardware.
4. open apparaatbeheer.
5. kijk bij schijfstations of je HDD daar bij staat.

Dit is wel voor Windows XP, ik veronderstel dat het niet zo'n groot verschil is als bij Vista.

dat is raar, normaal moet het dan gwn werken. Wat je toch kan proberen is om het stuurprogramma bij te werken. Dit kan mss de oplossing bieden.

Hey, ik heb het stuurprogramma al meerdere keren bijgewerkt, maar ook deze keer geeft windows aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

Grtz, Bob

dan zit je precies met een probleem...

ga eens kijken in dat menu bij eigenschappen over dat medium (je HDD)

het rare is dat er geen enkel probleem is en toch is er een probleem :s

Nou als ik daar kijk, bij eigenschappen dus, dan zie ik staan dat het apparaat correct werkt.
Heel vreemd.

Grtz, Bob

ja idd... je kan altijd nog proberen de probleem oplosser maar volgens Windows is er dus geen probleem...

Je kan altijd proberen de drivers van je Mobo opnieuw te instaleren... ik denk niet dat dit echt gaat helpen, maar we moeten iets proberen he...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan