externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss C

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Berichten
13
wie kan mij uitleggen hoe ik een geplaatste externe schijf kan laten functioneren als behorend bij de interne schijf. ik krijg steeds de melding als ik wil "slepen" dat de andere gebruiker (die er niet is) dan niet kan werken.
mijn externe schijf wordt dus gezien als medegebruiker.

miss C
 
Wat gebeurt er als je kopieeren en plakken gebruikt?
 
slepen slepen kan ik wel maar helpt niet om ruimte te krijgen. de externe schijf heeft 40 gb en de vaste harde schijf plm 86 mb, dus ik zou dolblij zijn om de externe gewoon als enige gebruiker te kunnen gebruiken. ik weet niet wat ik daaraan moet doen.
ik heb xp prof.
de schijf is geformatteerd en plug and play,: "dus niet", omdat hij wordt gezien als 'medegebruiker'.
ik ben een redelijke leek, begrijp wel gauw als het mij wordt uitgelegd, maar heb dus zelf geen oplossing.
 
Nou, eerlijk gezegd klinkt je probleem me heel vreemd in de oren. Ik heb ook zo'n externe maar nooit zoiets meegemaakt.
Je krijgt die foutmelding nadat je sleept.
Daarom dacht ik.........misschien met kopieren/plakken wel. Ik zou em eerst aan moeten koppelen om te zien of ik kan slepen.
Ik zie de externe als een opslag en backup schijf.
Wat zie je als je rechtsklikt op die externe schijf in je verkenner? Iets van beveiligen?
 
externe schijf

als ik ga slepen krijg ik de mededeling niet te verplaatsen vanwege andere gebruiker.
en dat is dus het probleem. ik krijg geen extra ruimte hierdoor.
 
Ja maar slepen is iets anders dan kopieeren en plakken of knippen en plakken.
Heb je dat al geprobeerd?
 
ja, ik heb onder "F", nwe schijf, een aantal bestanden gezet maar kan deze niet verwijderen onder "C", vanwege die andere z.g. gebruiker, die niet bestaat.
heb ook al gehoord, dat de nwe schijf misschien alleen te gebruiken is voor opslag bestanden maar dus niet als extra ruimte, als aanvulling op mijn vaste harde schijf. ik zou graag zaken als fotocamera en webcam b.v. opslaan op deze nwe schijf, maar door een tekort aan ruimte op de interne kan ik deze niet via de cd's opslaan. ik moet dus eerst op de interne opslaan en dan verslepen naar "F", externe. en dat gaat dus niet.
 
Ja, maar je hebt het steeds over verslepen.
Ik kan me voorstellen dat je ze naar de F:/ wilt hebben maar het lijkt me dat je dan met kopieeren moet werken en dan plakken op de F:/
Indien nodig kun je dan daarna, als een enkele actie, verwijderen.

Als extra ruimte. Hm je wilt er iets dynamisch van maken.
Hoeveel gb heb je eigenlijk in die externe zitten?
Als deze groter is dan de interne zou je misschien beter de boel om kunnen zetten.

Ik ben nu te moe maar ik wil morgen de mijne er wel eens even aankoppelen. Kijken hoe die reageert. Dat vergeet je makkelijk. Help me er aan herinneren met een bericht svp.
 
externe schijf

welterusten.

mijn interne is 1,99 gb, en ja ik heb gekopieerd en geplakt, maar alles blijft ook onder "C" staan (interne).
herinnering: je wilde zelf uitproberen met aankoppelen.
de kast is al een paar jaar oud, dus niet zo makkelijk om evt. alles om te zetten.
in ieder geval dank voor de al gedane moeite en graag tot morgen,
groetjes,
Miss C
 
Oh, ik ben voorlopig nog niet naar bed :) het is meer dat ik nu te moe ben voor het gekruip en verplaatsen van mijn pc.

Wat probeer je eigenlijk te verplaatsen? Als het gewone files zijn zoals muziek, documenten e.d. dan kun je daarn gewoon het oorspronkelijke op de C:\ verwijderen. Met slepen maak je n.l. een snelkoppeling.
Een snelkoppeling verwijst altijd naar iets. Je kunt moeilijk op de C:\ verwijzen naar iets dat weg gaat (F:\). Ook al laat jij die externe er altijd aan zitten, Windows blijft het toch wel zien als een externe. Zoiets moet jouw probleem zijn.
Er goed over meepraten kan ik pas als ik ook handel met die externe.

Een paar jaar oud is niet zo oud hoor. Wat is het? Pentium 3 of 2? Het klinkt als een Pentium 2. Hoe red je het in vredesnaam! Ik heb laatst een Pentium 2 opnieuw ingericht maar alleen al aan de installatie van Windows XP was ik op 700mb na helemaal vol.
Geen servicepack, geen updates.
 
het echte probleem is dat de compu de externe schijf als "medegebruiker" ziet en ik moet je zeggen, dat ik ook al gehoord heb, dat ik dat kan wijzigen met setup exe, maar dat ben ik ook kwijt, dus..........
ik ben het even zat, mijn compu, dat zal wel beginners-moeheid zijn, hoofdpijn krijg je ervan.
affijn, als er nog wat op te vinden is, houd ik mij aanbevolen.
knippen en plakken heb ik dus al gedaan en er staat aardig wat al onder de externe, maar ik moet 'gewoon' gebruik van hem kunnen maken, lijkt mij.
 
Mijn externe staat klaar maar ik wacht een download af. Ik plug liever niet in als de boel aan is.

Het lijkt wel of je een schijf gebruikt die voorheen beveiligd is geweest door Windows.
Dan hebben alleen bepaalde mensen rechten.

Wat ik alleen niet begrijp. Wat wil je eigenlijk meer dan files er opzetten?
Een wezenlijk onderdeel van je pc zal het volgens mij nooit worden. Windows zal het blijven zien als 'iets' dat aan de usb hangt.
Je kunt je muziek en fotomappen er opzetten en je films. Geen probleem. Maar een onderdeel van het systeem zoals document en settings.........daar zou ik maar niet aan beginnen.

dat ik dat kan wijzigen met setup exe, Bedoel je dat je de Windows cd niet meer hebt?
 
Vreemd

Dit is een vreemde discussie. Ik heb mijn USB2-externe HD regelmatig aan staan om daar mijn scans en digitale foto's op te zetten. Ik doe dat direct vanuit de toepassing. Mocht ik iets op de HD-C naad de externe willen zetten, dan doe ik dat inderdaad met Selecteren, CTRL-X, ga naar de Externe HD en de juiste map en druk op CTRL-V. Klaar.
Je externe harde schijf kan m.i. niet als 'van een ander' worden gezien. Jij bent toch de enige gebruiker. En HD's zijn altiojd van iedereen. Alleen programma's kun je bij diverse gebruikers registreren. Het enige wat ik bedenken kan, is dat de externe HD als een netwerk-HD wordt gezien en bepaalde rechten geeft aan bepaalde gebruikers. Porbeer eers uit te vissen of dat het geval is. Je kunt dat zien als er een 'handje' nder je HD-icoon zit. Is dat het geval, dan kun je dat wijzigen. Klik rechts op de HD en kies voor Delen en beveiliging. Daar kun je het delen verwijderen.
 
Als het een oude schijf is waarop met rechten gewerkt is. Vandaar mijn vraag, rechtsklik op die schijf en kijk of je iets van beveiligen ziet.
Ik vind het ook allemaal heel vreemd.
 
hallo allemaal,

ik heb de interne zowel als de externe al vele malen aangeklikt, alleen niet rechts.
zal dit doen.
met links aanklikken zie je onder de externe "F" een aantal files staan alleen leveren deze bijna niets aan ruimte op.
de interne heeft 1,99 gb, waarschijnlijk, denk ik, neemt xp prof veel ruimte in. de externe is 40 gb en na copy en paste (ik heb alles in het engels en kan daar ook geen ned. van maken) levert het dus niet veel op.
ik kan ook geen keuze maken op welke schijf ik iets wil opslaan. moeilijk hé?
ik ga doen wat is voorgesteld, rechts klikken en dan lezen jullie mij wel weer.
groetjes,
miss C
 
Wat zie je als je rechtsklikt op die externe schijf in je verkenner? Iets van beveiligen?
Heb je het inmiddels bekeken Miss C?
 
als ik beide schijven rechts aanklik krijg ik het schermpje met explore en o.a. copy en paste, dus copy en plakken
etc., geen handje zoals ook al werd gezegd maar ik kan van alles naar de externe overzetten maar niet verwijderen op de interne.

de cd behorend bij de externe krijg ik niet op mijn scherm, een collega heeft op haar compu de cd in de lade gedaan en er staat niets meer in dan in de schriftelijke handleiding. ik heb de externe trouwens geformatteert meegekregen.

ik denk zelf, dat ik, als ik daar aan toe ben, alles maar loskoppel en verwijder en helemaal opnieuw moet beginnen.
 
Nou, als je de schijf geformatteerd hebt meegekregen wil dat nog niet zeggen dat er wat 'administratie' is achtergebleven. Van wie heb je die schijf? Een zaak of een persoon.
Je kunt n.l. in Windows beveiliging en rechten instellen.
Is dan mevr G eigenaar van die schijf dan zul jij de rechten over moeten nemen.
Je klikt rechts/dan eigenschappen.
Vervolgens krijg je dit te zien..........
attachment.php

Zie je iets van beveiliging dan is er meer met jouw schijf aan de hand.


Bovendien lijkt het me zeker geen gek idee om de schijf te formatteren. Dan is het in ieder geval op jouw pc gedaan. Zul je wel wat overnieuw moeten doen maar dat is ook zo gepiept.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb de schijf in een winkel gekocht, nw en dus kant en klaar gemaakt.
het rare is, althans voor mij als leek, dat ik ook een interne "D"schijf heb maar daar ook niets mee kan.
ik word er echt een beetje moedeloos van en misschien wil ik als beginner ook wel teveel in 1x.
mijn interne "C" heeft plm 82 mb, die "D" 1,2 gb en mijn externe 38 gb. ik word verplicht met de "C" alles te doen wat dus constant niet kan omdat ik te weinig ruimte heb. stom hé.
ik had dus verwacht gewoon een keuze te kunnen maken tussen "C" en "F" (nwe). misschien moet ik terug naar de winkel met de schijf en kijken of zij er iets aan kunnen doen. De dame die mij heeft geholpen was vriendelijk maar heeft niet begrepen dat ik (nog) weinig van compu's afweet. ik ben ervan uitgegaan dat extra schijf aansluiten gewoon extra werkbare ruimte is.
ik ga kijken naar de "kazen" zoals ik dat noem maar ik heb nog nooit "schijfopruiming" bij mij gezien.
ik vind het wel fantastisch zoals dit helpmij-forum werkt.
 
Nou, ik heb het altijd als opslag gezien (in passieve zin)
Jij wilt er blijkbaar meer mee.
Maar zoals Liame al schreef. Je moet een fototoestel aan kunnen sluiten en de foto's op F:\ kunnen wegschrijven.

Ik liet dat plaatje niet zien voor schijfopruiming!! Het gaat me om het bovenste. Ziet dat rijtje algemeen e.d. er hetzelfde uit? Moet haast wel want ik weet nu dat je die schijf nieuw hebt gekocht.

Als je iets meer wilt weten over je D schijf kun je beter kijken onder start/systeembeheer/computerbeheer/
schijfbeheer.
Of je start deze zoektocht via een andere insteek.
Niet iedereen heeft systeembeheer onder start staan.
Als je er niets mee kunt beginnen zal het wel een virtuele schijf zijn. Als je daar een cd of dvd naar toesleept gaat dat ding aan de gang. Ik gebruik het niet dus daar weet ik niets vanaf.

Schijfopruiming: Start/alle programma's/ bureau accesoires/systeem werkset.
En wees nou wijs, rechtsklik er op en kies voor koppelen aan het menu start. Dan heb je ze in het vervolg altijd onder start zitten. Werkt heel handig.
Doe dit voor defragmenteren, schijfopruiming en systeemherstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan