externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerelfje

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
25
Ik heb van freecom een externe harde schijf van 160 gb.
Deze wil ineens niet meer opstarten, krijg ook de melding dat het juiste stuur programma niet is geinstalleerd. (code 28).
Via cd rom's en internet is er geen enkel stuur programma dat de schijf wil installeren.
De schijf wordt in apparaatbeheer nu weer gegeven als een onbekend apparaat.
Ook geeft de schijf in apparaatbeheer zichzelf een compleet andere naam. (Cypress)
Kan iemand mij vertellen hoe ik de schijf weer te pakken kan krijgen?
Het liefst zonder formateren, want er staan belangrijke gegevens op.
 
Staat daar een stuurprogramma op? Zo neen, ontkoppel die dan eens en start zo je pc op en nadien terug aankoppelen.
 
Er staat geen stuurprogramma op de externe harde schijf omdat de schijf via windows zichzelf moet herkennen en installeren.
De schijf wordt ook herkend bij het opstarten maar er wordt geen enkel stuurprogramma gevonden.
Boven op de pc doet de schijf het ook niet meer.
Het maakt niet uit of ik mijn pc opstart met of zonder aansluiting van de externe harde schijf.
Ook ontkoppelen of verwijderen van de harde schijf en opnieuw via plug en play laten installeren heeft geen enkele zin.
Ik krijg 'm niet meer aan de praat.
 
Laatst bewerkt:
test eens op een andere pc?
mogelijk is deze stuk.
 
Ik schreef dus al in mijn vorige bericht dat de schijf het boven op de pc ook niet doet.
Daar krijg ik de waarschuwing dat het apparaat niet start, terwijl ik op de laptop beneden de waarschuwing krijg dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd.
 
sorry hoor, maar kun je wat duidelijker in je vragen en antwoorden zijn?
ik wordt hier niets wijs uit............
 
Negen kans op 10 is deze hd kapot.
Als die nergens werkt???
 
Geen Paniek! Tot voor 5 minuten geleden had ik hetzelfde probleem als jij. Na wat gespeur op internet heb ik de oplossing gevonden. Ik heb een programmaatje kunnen downloaden, maar dat is kennelijk te groot (900 kb) om hier als bijlage bij te doen. Ik zal hem je moeten mailen..
 
Geen Paniek! Tot voor 5 minuten geleden had ik hetzelfde probleem als jij. Na wat gespeur op internet heb ik de oplossing gevonden. Ik heb een programmaatje kunnen downloaden, maar dat is kennelijk te groot (900 kb) om hier als bijlage bij te doen. Ik zal hem je moeten mailen..


Hoi,

ik heb dus ook een probleem dat mijn harde schijf niet herkend wordt dus als je bestandje wat je hebt gevonden werkt, is het dan mogelijk dit naar mij te sturen via de mail???
crazygab4u@hotmail.com
Zou helemaal top zijn als dat kan en natuurlijk ook werkt.

Groetjes Gab
 
Geen Paniek! Tot voor 5 minuten geleden had ik hetzelfde probleem als jij. Na wat gespeur op internet heb ik de oplossing gevonden. Ik heb een programmaatje kunnen downloaden, maar dat is kennelijk te groot (900 kb) om hier als bijlage bij te doen. Ik zal hem je moeten mailen..

Ik heb het zelfde probleem!!! En ben al dagen aan het zoeken!

Kun je het mij ook sturen....zou ik ******* blij mee zijn! ;)

tijsgast@hotmail.com

thx
 
Help!

Geen Paniek! Tot voor 5 minuten geleden had ik hetzelfde probleem als jij. Na wat gespeur op internet heb ik de oplossing gevonden. Ik heb een programmaatje kunnen downloaden, maar dat is kennelijk te groot (900 kb) om hier als bijlage bij te doen. Ik zal hem je moeten mailen..


heej ik heb een vraagje. ik heb hetzelfde probleem en ik heb mijn bestanden ook nog nodig! heb je dat programmaatje nog?
en hoe moet ik dat dan installeren? M.V.G. Reneetjuhhh
 
Welkom reneetjuhhh,

Zoals je ziet reageer in een topic uit 2007. Volgens de voorwaarden is het niet toegestaan topics te bumpen ouder dan 3 maanden. Je kan natuurlijk een nieuwe vraag openen met daarin een link naar deze topic. Op deze topic gaat een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan