Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik zou graag eeen externe harde schijf kopen van 500 of 1000 GB.
Zit nu steeds te klooien met losse dvd's. Kan ik ieder willekeurig harde schijf kopen, past deze op mijn pc, loopt deze even snel als mijn interne, kan die ook gebruikt worden op toekomstige pc's, kan ik er alle soorten bestanden op zetten, zijn er veel aanpassingen of instellingen waar ik op moet letten, zijn er veel klachten over enz?

Re:

Het maakt niet veel uit welke externe harddisk je koopt.
Hij is niet altijd sneller dan een interne harddisk.
Dit hangt af van de schijf en lees snelheid.
Je kun deze schijf gewoon op elke pc gebruiken!
Een externe harddisk hoef je meestal niet in te stellen!

Als je nog vragen heb dan hoor ik ze graag!!!!

Groet Gijsbertvs

Als je een Externe SATA poort op het moederbord hebt zou ik een externe harde schijf kopen die daarop aangesloten kan worden. Dit is een snelle en betrouwbare verbinding. Of jouw moederbord een E-SATA aansluiting heeft vind je in de handleiding of je moet even achterop de PC kijken.

Ik weet werkelijk niet wat een SATA poort is en hoe ik dat kan zien of die op mijn pc zit.

Nou ik begrijp er nog steeds niks van, maar ik wilde een externe harde schijf kopen en die hebben een usb 2.0 aansluiting, dus E SATA zegt mij niks.
Ik wilde graag weten of externe harde schijven omgezet moeten worden naar ntsf of FAT32 hebben.
Mij huidige interne harde schijf heeft FAT32.
Kan het zijn dat de ene harde schijf FAT32 heeft en de andere ntsf heeft of moeten ze beiden hetzelfde hebben?

Beide kan, NTFS is over het algemeen makkelijker omdat het grotere bestanden aan kan (groter dan 4GB), als je met DVD-images werkt is NTFS dus zelfs noodzaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan