Externe Harde Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo ik heb totaal geen verstand van een Externe harde schijf

Ik zoek namelijk een Externe harde schijf, het liefst klein en makkelijk om mee te nemen. Zijn er ook bepaalde dingen waar ik op moet letten met het kopen van een Externe harde schijf? Ik wil het gaan gebruiken om me films er op te zetten en later voor school. Ik wil me pc resetten dus dan kan ik al me bestanden op de externe harde schijf zetten.

Ik zoek dus een kleine harde schijf ( klein formaat )

- Prijs range tot 100€

Heeft er iemand een mooi / fijne Externe harde schijf die je in de winkel kan kopen of tips? Dan hoor ik het graag.

Met vriendelijk groet Phobix!

Hoi,

Kijk voor een goede keus eens hier op Kieskeurig. Wellicht slim om er op te letten dat de schijf geen eigen voeding nodig heeft, hetgeen met het merendeel van de 'kleine' 2.5"-schijven meestal het geval is.

Laatst bewerkt:
Zorg dat je een 2,5 inch schijf neemt. Dit krijgt zijn voeding via een usbkabel. Je hoeft dan alleen maar een harddisk en usbkabel mee te nemen.

Als je een 3,5 inch neemt die heeft altijd een eigen voeding en is niet handig met meenemen.

Verder voldoet elke externe harddisk aan wat je wilt. Veel verschil is er niet alleen uiterlijk.
Keuze genoeg:

http://www.alternate.nl/html/catego...s&l2=USB&l3=2,5+inch&criteriasCount=6&bfbox=1

@Mikeo ...

Het voordeel van een selectie en vergelijking bij Kieskeurig: die is leverancier-onafhankelijk.
Alternate is tenslotte gewoon een bedrijf dat uiteraard de produkten 'aanprijst' die het zelf levert .....

@Mikeo ...

Het voordeel van een selectie en vergelijking bij Kieskeurig: die is leverancier-onafhankelijk.
Alternate is tenslotte gewoon een bedrijf dat uiteraard de produkten 'aanprijst' die het zelf levert .....

Dat begrijp ik helemaal. Alleen voor hardware zoals een externe harddisk is er niet echt een vergelijk te maken buiten de prijs. Veel verschil tussen alle externe harddisken zijn er gewoon niet. Hooguit de snelheid van een disk maar die is altijd te vinden bij de specificaties en wordt toch oom bepaald door de USB snelheid waarop hij wordt aangesloten.

Alternate had ik als voorbeeld gegeven. Elke webshop / winkel verkoopt ze.

Bedankt voor de reacties en Tip dat ik een 2,5 Inch moet hebben ik wil namelijk geen extra voeding wil dus gewoon via de USB kabel ;). Ik zal wel eens gaan zoeken op het internet bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan