externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja2

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Hallo
Ik heb een externe harde schijf en die heb ik gevuld met foto`s , bestanden , muziek ect.
Nu laat ik hem onder stroom staan en sluit mijn pc af, maar bij het opnieuw opstarten loopt de pc al vast bij het eerste scherm
Set-up (toetsenbord werkt dan ook niet, ik kan geen setup doen)
als ik de stekker van mijn externe harde schijf eruit haal en reset start hij wel gewoon op
Wat zou het probleem zijn???
Kan ik de externe harde schijf niet aan laten staan en moet ik altijd de stekker eruit trekken of moet ik iets veranderen in de bios (dacht dat het zo heette) bv. opstarten van de C schijf ofzo
Hoop dat jullie me begrijpen
groetjes anja

Als je de schijf niet gebruikt, zou ik hem in Windows netjes afsluiten d.m.v. "hardware veilig verwijderen" rechtsonderin bij het klokje. Daarna de stroom eraf halen.

nog even een vraag
ik krijg hem niet gestopt als in hem via veilig hardware verwijderen wil doen
hij geeft aan "kan het apparaat Algemeen Volume nu niet stoppen probeer het later", maar het lukt me echt niet

Neem aan dat er geen vensters zoals Windows Verkenner openstaan?
Soms moet ik hem een aantal keer 'veilig verwijderen', en soms heb ik het inderdaad ook wel dat het absoluut niet wil.
Als ik er echt zeker van ben dat er niets meer wordt overgeschreven dan trek ik wel eens brutaal de e-Sata stekker eruit en/of flip het aan-/uitknopje om. Wat ook mogelijk is, is eerst de computer uit te zetten en dan de schijf uit te zetten.
Het blijven soms vreemde apparaten met een eigen wil :D

ik heb hem ook uitgedaan nadat ik de pc uit heb gezet
Dank je wel voor je reactie
groetjes anja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan