Externe harde schijven op 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

framboos2

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Ik werk op 2 computers :
een met windows xp en een met windows vista.
Tevens zijn er 3 externe harde schijven via usb aangeschakeld
op de windows xp computer.
Deze heb ik gedeeld en ook alle machtigingen zijn toegestaan.

Nu is het zo dat ik op windows vista wel zaken van die exerne harde schijven kan kopiëren,
maar ik kan niet verwijderen, knippen, iets bijvoegen ...
Ik krijg steeds de melding :
u bent niet gemachtigd enz ....
Nochtans ben ik als administrator aangemeld, en zijn alle machtigingen toegestaan...

(als ik de externe harde schijven aan mijn vista pc schakel, dan kan ik op mijn xp pc eveneens niks verwijderen, knippen, bestanden op plaatsen ...)

MAAR ....Het eigenaardige is dat ik ook een laptop heb,
en daar kan ik wel via het netwerk allles doen met die externe harde schijven...

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik vanop mijn windosw vistapc de externe harde schijven,
die aan mijn windows xp pc hangen, TOCH volledig kan gebruiken ....

Hoe meld je je aan op de laptop? met gebruikersnaam en wachtwoord?
En hoe op de pc's? Gebruik je daar ook een wachtwoord? Zo niet, geef je account dan een wachtwoord en kijk eens of je nu meer kunt op de gedeelde schijven.

Groetjes,
Neleke

Op alle computers ben ik administrator
en meld ik mij aan met een wachtwoord ...

Wat als je het volgende eens probeerd.

Schakel de externe hdd's eens uit tijdens het booten.
Zodra je Vista/XP opgestart is, de externe hdd's dan aan zetten.

Kun je er dan wel wat mee?

Succes

Je geeft aan dat je de machtigingen ingesteld hebt. Heb je dat gedaan in het tabblad delen (volledig beheer) of heb je alleen de rechten ingesteld op het tabblad beveiliging. Controleer deze voor de zekerheid toch nog even.

Je kunt ook nog proberen om verbinding te maken via "Netwerkverbinding maken" in het menu extra van Explorer. Hier moet je dan waarschijnlijk je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van het adminaccount van de pc waar op dat moment de schijf aanhangt.

Groetjes,
Neleke

Je geeft aan dat je de machtigingen ingesteld hebt. Heb je dat gedaan in het tabblad delen (volledig beheer) of heb je alleen de rechten ingesteld op het tabblad beveiliging. Controleer deze voor de zekerheid toch nog even.

Je kunt ook nog proberen om verbinding te maken via "Netwerkverbinding maken" in het menu extra van Explorer. Hier moet je dan waarschijnlijk je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van het adminaccount van de pc waar op dat moment de schijf aanhangt.

Groetjes,
Neleke

De machtigingen zijn gedaan in tabblad delen,
en de rechten in beveiliging.
Dus normaal gezien is alles toegestaan.
Via "netwerkverbinding makden" lukt ook niet...

Ik heb vernomen dat windows vista zodanig beveiligd is,
dat het moeilijk is om "alles" te kunnen doen ...

Maar er moet toch ergens een uitweg zijn ....

bij XP kun je aangeven bij het tabblad "Delen en beveiligen" of andere gebruikers de inhoud mogen bewerken... heb je dat al aangevinkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan