Externe hardeschijf driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
2
Beste,

Ik heb een engelse computer met Windows 98 op de kop getikt. Deze heeft een hardeschijf van slechts 2 gb:confused: . Van een oude, kapotte, computer heb ik een harde schijf van 80gb. Deze is in een "Externe behuizing" geplaatst. Deze kan via usb worden opgeroepen door de computer. Op een Windows Xp, werkt dit uitstekend. Maar als ik hem op de 98 zet dan doet hij het niet. Ik moet een driver installeren. Ik heb gedaan wat in het boekje staat maar het werkt niet. Er staat in het boekje:
For Windows 98/98SE
Vendor drive is required on Windows 98/98SE since Windows 98/98SE do not have a USB Mass Storage driver. You need to install the provided vendor driver for Windows 98/98SE, the vendro drive i located in \NEC\uPD720133\ WIN98\ folder on the Driver cd.
Aldus gebruiksaanwijzing.
Dus heb ik dat gedaan maar het probleem doet het nog steeds. Ik heb óók verder gekeken op de bijgeleverde cd maar er staat niets op dat werkt. Het gaat hier om een USB 1.1. Volgens een andere gebruiksaanwijzing moet dit kunnen. (even voor de duidelijkheid; 2 boekjes.) Hij is afkomstig van conrad. Hier heb ik verder geen slechte ervaringen mee. Dit is het product.

Heeft iemand hier óók ervaring mee en kan mij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank!

Christian
 
Ik denk dat je de USB-drivers van het moederbord nog moet installeren.

Welk moederbord zit er in? Dat kan je nagaan met het programma Everest.
 
Alereerst bedankt voor het snelle antwoord! Staat dit ook aangegeven op het moederbord? Of kun je het ook ergens in het systeem zien? Want het is nu namelijk nog moeilijk om er dingen op te installeren aangezien hij nog niet helemaal klaar is voor gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan