Externe hardeschijf error!!:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominiqu3

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Ik heb een externe harde schijf... gebruik deze best vaak omdat ik een laptop heb en veel bezig ben met dvd, video enzovoorts... en anders geen voldoende hardeschijf ruimte heb. ik heb nu alleen het probleem dat als ik mijn externe harde schijf aankoppel ik deze error krijg:
De opgegeven I/O-bewerking op \Device\Harddisk\DR4 is niet voltooid bij het verlopen van de time-outperiode

Dit is sinds ik al mijn persoonlijke data die ik op mijn schijf had staan (was +- 35 GB) naar mijn externe harde schijf kopieerde en opeens hield hij er mee op met een error...(deze herrinner ik mij niet meer)

omdat er op mijn externe harde schijf dus veel data staat die ik heeel heel heeel graag weer terug wil hebben:) hoop ik dat jullie mij kunnen helpen... zowel google, msn search als ilse search hebben mij helaas niet kunnen helpen... of vond pagina's die niet meer bestonden:( (dus ik heb wel mensen gevonden met hetzelfde probleem)

Hoi,
welkom bij helpmij.nl
Het is wel duidelijker wanneer je wat meer informatie geeft.
Bijvoorbeeld het merk van de laptop en van de harde schijf?
Het besturingsprogramma?
Hoe is de harde schijf verbonden, met USB 1.0 of 2.0?
Etc etc etc

Ik heb deze harde schijf: (250GB)
http://argosyeurope.com/product/hd360u.htm

en ik heb deze laptop:
http://www.targa.nl/cms/targa_2_459.php?produkt_id=375

ik gebruik legale windows xp home
via een USB2 port
enneuh:)hij heeft het gedaan maar zoals ik reeds eerder verteld heb is hij tijdens het kopieeren van iets er opeens mee gestopt:S

als ik hem er langer in laat zitten, hoor ik wel dat hij probeert te lezen van de externe harde schijf...
en dan geeft hij opeens het station I weer(wat dus in feite de externe harde schijf is)
open ik deze dan krijg ik de volgende melding:
I:\ is niet toegankelijk
Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Laatst bewerkt:
Wanneer je naar apparaatbeheer gaat, staan er dan ergens gele uitroeptekentjes?

ik wist dat ik iets vergeten was te melden!:)
maar nee ook daar heb ik geen enkel probleem!:S

(*OFFTOPIC* aanmelden bij de vereniging, welke voordelen heeft dit naast de korting op de magazine? ben eigenlijk wel geintresseert! eindelijk een website die alles heeft wat ik boeiend vind!:) TOPPERTJE! /*OFFTOPIC/*)

Mmmm.
Het lijkt me dat wanneer er een fout in een I/O apparaat heeft plaats gevonden, dat dat misschien is terug te zien in apparaat beheer.
I/O apparaat in dit geval lijkt me een USB poort.
Heb je hem al eens op een andere USB poort aangesloten?

reeds op alle 4 mijn USB porten geprobeert... en mijn Desktop PC beneden kan ik hem niet op testen omdat mijn moederboard kapot is,maar valt in de garantie en ze komen deze vanmiddag proberen... ik ga een poging wagen om even een oude bak in elkaar te knutselen om het hiermee eens te proberen:) dan maar via USB1:)

Heb je wel een back-up van die data die je aan het overzetten was?

het punt is meer, de data die er nog op stond.... die ben ik wel kwijt, de data die ik er op wou zetten, was om te backuppen!

Dat begrijp ik, maar omdat hij er halverwege mee stopte dacht ik dat je de laptop data nog wel zou hebben bewaard.

A.J. zei:
Dat begrijp ik, maar omdat hij er halverwege mee stopte dacht ik dat je de laptop data nog wel zou hebben bewaard.
dus ik heb de data die ik erop wou zetten nog wel maar de data die op de externe harde schijf stond niet meer:(

Dat weet ik niet.
Zodra je de harde schijf op een andere PC aansluit weten we meer.
Dan weten we of het aan de I/O van de laptop ligt, of aan de harde schijf.

ik heb hem net aan een andere pc gehangen en geeft hetzelfde probleem...

dus het ligt aan de schijf zelf...
ik ga hem dus denk ik terugsturen voor garantie:)

Heb je op die andere PC wel de driver geinstalleerd die erbij hoort?

is winxp:)
dus zou moeten werken...

ik heb gebelt voor de garantie en moet nu UPS bellen om hem op te laten halen:)

Ik neem aan dat je de manual ook al van voor tot achter hebt doorgenomen?

Serial-ATA Hard Disk Drive Note For All Windows System

**Because recently Serial-ATA Host Controller and Windows systems don't support Hot-Insert/Remove feature for Serial-ATA device, you MUST connect this external hard disk drive before power-on computer, and disconnect this drive after power-off computer.**

Please follow the procedure to use this Serial-ATA external hard disk drive:

1.

Make sure the Serial-ATA Host Controller on your computer is installed properly.

2.

Power-off computer first.

3.

Insert the Serial-ATA interface cable into the external hard disk drive and computer, and then power-on the disk drive.

4.

Power-on computer.

5.

After boot into Windows, the external hard disk drive will be recognized automatically and ready to use.

6.

To disconnect the external hard disk drive, just power-off computer and then plug out the Serial-ATA interface cable from computer.

Laatst bewerkt:
We zijn alleen nog niet veel verder gekomen.
Ik moet ook toegeven dat dit niet mijn vakgebied is, maar er komt vast wel iemand helpen.
Er staat me ook iets bij over schijven met NFTS in combinatie met SATA.

iedere noob zou toch een externe harde schijf moeten gebruiken... en bij de meeste mensen als het niet lukt dan bellen ze naar de fabrikant...

ik heb het (samen met jou) geprobeert en is niet gelukt, dus heb gebelt naar de fabrikant voor mijn garantie:)

en ze komen hem gewoon lekker ophalen:P

Helemaal goed,
hou ons op de hoogte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan