Externe hardeschijf niet bereikbaar via windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koosofzo

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
12
Hallo allemaal,

ik heb een nogal bijzonder probleem
Zodra ik mijn externe hardeschijf (seagate) aansluit, komt er bij deze computer niks te staan.
Als ik dan naar apparaatbeheer ga zie ik de schijf wel staan, maar als ik op invullen druk bij eigenschappen hangt apparaatbeheer.
Als ik naar computer beheren wil gaan hangt deze ook vast totdat de externe weer is afgekoppelt.
De schijf doet het niet bij win7 64-bits en ook niet op mijn 32-bit vista laptop. Maar het bijzondere is dat ik hem wel gewoon kan raadplegen met ubuntu op mijn laptop.
heeft een van jullie een idee hoe ik hem weer gewoon bereikbaar kan krijgen?

bedankt

mvg
 
Nee, dan blijft hij hangen op verbinding met VDS maken.
 
Laatst bewerkt:
Ook al de PC helemaal van de spanning gehad?, dus stekker eruit en USB schijf eraf, paar keer de poweswitch indrukken, rebooten en de schijf aansluiten, zo ook met de laptop, dan ook de batterij eruit.

Wel vreemd dat Ubuntu hem wel ziet, zou je denken aan de USB driver in windows.
 
Ik zal het wel eens proberen maar echt een oplossing lijkt mij dat niet, want hoe is het mogelijk dat de pc en de laptop toevallig allebei het niet kunnen verwerken?
Trouwens de laptop is een dualboot met vista en ubuntu. In vista is de schijf zoals beschreven en in ubuntu kan ik hem wel gewoon openen en dingen eraf halen.
 
"verbinding met VDS maken. "

Dat geeft aan dat er een of andere schijf aangehangen is. Heb je van die vreselijke programma's zoals Daemon tools, Alcohol 120%, VirtualCD etc. op je pc én op je laptop staan? Indien ja, die eerst verwijderen, herstarten en kijken of het dan wél lukt.

Uitleg: Ik krijg het idee dat je in zo'n virtuele CD/DVD speler een koppeling hebt naar een .ISO bestand dat niet meer bestaat of ergens anders staat dan je aangegeven hebt etc.

Indien bovenstaande uitgevoerd (of indien niet van toepassing): Geef ons een schermafdruk van een maximaal groot gemaakt Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc

Tijs.
 
@Tijs nu je het zegt ik heb op de pc alcohol 120%. Maar op de laptop staat niks van VirtualCD software. Ik ben op moment niet thuis en ben pas weer later op de avond thuis, dan zal ik het verwijderen en kijken wat het dan doet. Alvast bedankt voor je reactie
 
Helaas heeft dit ook niet geholpen, hij blijft hangen bij verbindingen met VDS maken als de externe is aangekoppelt, als dit niet het geval is doet hij het wel prima.b4extern.jpg
 
Nope ik gebruik MSE. De schijf deed het voorheen wel prima dus raar vind ik het wel
 
Gezien dat op alle in je schermafdruk genoemde schijven er staat: Wisselbestand?

Haal eens het gebruik als wisselbestand af van de externe harde schijf?

Betekent dat het vinkje bij "windows beheert het wisselbestand" weg moet, je op Toepassen moet klikken, en handmatige waarden per harde schijf(letter) in moet stellen en vooral ook niet moet vergeten in het proces per schijf op het Instellen knopje te klikken zodra je de juiste waarde hebt ingesteld voor die schijf(letter). Natuurlijk op de externe harde schij instellen: Geen wisselbestand.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nope ik gebruik MSE. De schijf deed het voorheen wel prima dus raar vind ik het wel

Ok, even tussendoor: Kan je controleren in MSE onder Geavanceerd of de Realtime-bescherming voor Externe schijven aan staat? Want als dat het geval is, word een extern medium niet vrij gegeven tot nadat de (snelle) scan voltooid is.
Dat verklaard ook waarom de schijf onder Linux wel direct toegankelijk is.
 
@dnties: zodra ik de externe aansluit blijven de vensters waar ik dit kan regelen vasthangen. Zodra de schijf los is kan ik het wisselbestand van de andere schijven wel aanpassen. De schijf legt bijna mijn systeem lam want alles wat te maken met de schijf heeft hangt dan vast.
@TheKnight: bij real-time protection staat een vinkje, maar geen vinkjes over externe schijven. Bij advanced staat scan removable drives uit
 
Laatst bewerkt:
Begin in ieder geval alvast met het beheren van wisselbestand door Windows uit te schakelen. Hopelijk vind ik (of een andere helper) ondertussen nog ergens een of ander hulpprogramma of register-instelling die je in staat stelt om alsnog "Geen wisselbestand" in te stellen voor wat betreft de externe harde schijf.

Tijs.
 
Begin in ieder geval alvast met het beheren van wisselbestand door Windows uit te schakelen. Hopelijk vind ik (of een andere helper) ondertussen nog ergens een of ander hulpprogramma of register-instelling die je in staat stelt om alsnog "Geen wisselbestand" in te stellen voor wat betreft de externe harde schijf.

Overigens kan ik in je schermafdruk niet zien welke schijf de externe is. Ik zie een schijf van 80 GB en 2 van 150 GB, maar zie ik daar nu wel of niet de externe tussen en zo ja, welke schijf is dat dan?

Tijs.
 
In mijn schermafdruk is de externe ook niet zichtbaar. Zoals ik al eerder vermeld heb kan ik niet bij schijfbeheer komen als de externe is ingeplugd. Wat me wel opviel is wanneer ik de externe aansloot dat hij komt te staan als 'Lokale schijf H' en dit zou kunnen wijzen op iets met partities. De externe schijf is trouwens een 2 TB schijf.
 
@Lange Pier: nadat ik jouw prograammatje gebruikte en het op read-only zetten kan ik wel de schijf gewoon bereiken, hier een screenshot van schijfbeheer:
externe.jpg
De externe staat al op geen wisselbestand volgens windows.

Zodra ik het weer van read-only haal en naar read and write zet is het weer hetzelfde verhaal
 
Laatst bewerkt:
Heb de schijf ook getest met seatools, alle tests lieten zijn dat er niks mis was met de schijf. De enige test die ik niet kan doe is naar de schijf schrijven omdat de schijf niet te testen valt als usb op read-only staat. Weet niemand meer wat er aan het handje kan zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan