Externe hardeschijf word niet weer gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillded

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Hee mensen, ik heb een groot probleem, ik heb een Freecom Externe harde schijf 500GB, nog geen 2 maanden oud, en hij doet het niet meer het probleem is als volgt:

ik sluit alles aan ( stroom en USB-kabel ) en zet men hardeschijf aan ( via de aan/uit knop )

Hij start op, en geeft ongveer 10x een tik geluidje, Na dit tik geluidje gebeurd er niks meer, in deze computer word de hardeschijf niet weer gegeven, dit is een groot probleem, want er staan erg belangrijke bestanden op....

Kan iemand me hier zo spoedig mogelijk mee helpen?

Alvast bedankt,
Sjoerd :thumb:

Een tikkende schijf is nooit goed en kan je er een beetje vanuit gaan dat hij aan het overlijden is of al overleden is. Deze bestanden staan alleen op die schijf en niet op je PC zelf? Dan heb je nu echt een probleem ja. Er zijn wel bedrijven die aan recovery doen voor schijven maar dat is niet goedkoop.

Maar hij is nog maar 2 maand oud, dus hoezo zal die dan al aan het overlijden zijn ?

Tja, dat zegt niks natuurlijk. Ook nieuwe spullen kunnen voortijdig kapot gaan.
Zoals gezegd, een schijf die tikt is vrijwel zeker kapot.

Maar stel dat die niet kapot is, weet je dan mischien iets wat ik er mogelijk aan kan doen ? als die bijv niet zal tikken, alleen niet weergegeven zal worden in windows ?

Je kan hem eens proberen op een andere PC om te kijken welk effect dit heeft. Anders toch contact opnemen met de leverancier/fabrikant in de hoop dat ze hem kunnen repareren zonder je data te wissen.
Zonder vervelend te willen zijn, zo zie je maar weer hoe belangrijk Backups zijn, zeker van belangrijke data. Helaas zien we het erg veel op het forum.

Dat is het leuke juist, dit zijn de backups, ik heb een PC op schoning gehouden van de pc van men ouders, heel wat data heb ik netjes terug gezet, maar email werkt niet geweldig, en nu staat er op de externe hardeschijf een geback-upte schijf van hun D-schijf ( HP recovery ) ik dacht mischien staan daar wat bestanden op die er toe kunnen lijden dat de email gegevens weer terug komen, dus praktisch gezien diende deze schijf voor het doel-einde back-uppen :(

en had ik nog een vraagje, hoe lang kan een externe hardeschijf ongeveer aan staan achter elkaar, voor dat er tekenen van oververhitting komen ?

Balen man.
Maar even mijn antwoord op je vraag. Mijn externe schijf staat wel eens 24 uur aan zonder problemen en dit moet ook makkelijk kunnen. Deze worden namelijk niet zo heet.

Mmm ik heb namelijk vernacht vergeten men externe hardeschijf uit te zetten :o
Dus kan zijn dat dat de oorzaak is maar hoop het echt niet want dan ga ik echt door het lint..

En verder ik heb hem al op een andere computer pobeerd geeft die het zelfde, maar als die kapot zou zijn, zou die ook toch niet op willen starten ?

En mag ik vragen wat voorn hardeschijf jij/u gebruikt ?

Oke, ik heb deze gekocht bij de MM ( Media Markt ) omdat ik hem zag liggen en dacht, hee dat kan ik wel gebruiken..

en kunt u ook antwoord geven op de andere vraag

Ik heb hem al op een andere computer pobeerd geeft die het zelfde, maar als die kapot zou zijn, zou die ook toch niet op willen starten ?

Klopt alleen dan wel de kans dat hij een nieuwe krijgt en zijn data kwijt is. Repareren van externe harde schijven komt zelden voor en data laten herstellen van een kapotte schijf kost een vermogen.

Dat is het ook juist, die schuif gaat wel vergoed worden ^^ maar de data :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan