Externe hardeschijf wordt niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnT

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
18
Na de installatie van een MP3 spelertje, herkent windows mijn externe HD niet meer. Als ik hem aansluit krijg ik het bekende blauwe scherm, en wordt er weer opnieuw opgestart.
Heb het idee dat het met Usb 2.0 te maken heeft want als ik die driver verwijder kan ik mijn Externe HD weer aansluiten, maar krijg dan wel de melding dat het een onbekend apparaat is. Als ik dan weer handmatig naar drivers ga zoeken krijg ik weer het bovenstaand probleem.
ps Als ik de reset krijg staat mijn Externe HD wel in het lijstje met aangesloten apparatuur.

Weet iemand misschien een oplossing.
Ik heb een Freecom Classic Externe HD
Het lijkt wel of de herkennings huppeldepup uit de HD is ofzo kan dat??

Groetjes Stijn
 
en staat deze ook niet vermeld bij schijfbeheer.?
 
Hallo Stijn,
Ik had exact hetzelfde probleem, alleen lag het bij mij uiteindelijk niet aan het USB apparaatje wat ik ervoor erin heb gestoken.
Het bleek dat wij niet "ge-aard" zijn en hierdoor was er kortsluiting ontstaan in het kastje van de Externe HardDisk, Helemaal stuk.

Maar de HardDisk was niet dood, en die leeft nu een zwaar leventje in mijn mams PC. Als Download HD.

Ik weet niet of dit je helpt, maar ik wou het even kwijt,

MVG Nitro
 
en staat deze ook niet vermeld bij schijfbeheer.?

Nee kan niets vinden. Ben ondertussen naar de buurman gelopen om te kijken of ie daar nog wel iets doet. En jawel werkt daar probleemloos.
Heb vorige week een hardnekkig virus gehad en heb toen windows herschreven misschien is er iets fout gegaan met de configuratie instellingen voor Usb. Heb toen niet gekozen voor format C. denk eraan omdit alsnog te doen. Heb nog meer rare dingen zien voorbij komen afgelopen week.
Dank voor je reactie
 
weet je zeker dat je virus vrij bent.....
scan eens met mbam
kijk eens of daar iets uit komt.
na installatie even updaten en dan kiezen voor een snellescan.
 
weet je zeker dat je virus vrij bent.....
scan eens met mbam
kijk eens of daar iets uit komt.
na installatie even updaten en dan kiezen voor een snellescan.

Heb net gescand en niks gevonden. ik ga denk ik proberen om opnieuw windows te installeren hopelijk komt alles dan wel goed!?
In ieder geval bedankt voor je reacties

Gr Stijn
 
Hoi,

Probeer dit eens: ga naar Apparaatbeheer en verwijder alles m.b.t. USB. (Installatie ongedaan maken)
Start je pc opnieuw op en sluit je externe HD aan.

Sukses, Ed
 
Hoi,

Probeer dit eens: ga naar Apparaatbeheer en verwijder alles m.b.t. USB. (Installatie ongedaan maken)
Start je pc opnieuw op en sluit je externe HD aan.

Sukses, Ed

Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bleef bestaan. ook mijn usb stick en mp3 speler werden als onbekend apparaat 'herkend' Heb inmiddels het stekkertje van de usb poorten los en vast gedaan op het moederbord. En wonder boven wonder werkt nu alles weer. helemaal geweldig.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.

Groetjes stijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan