Externe HD beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Ik heb een externe HD van Seagate, maar ik zou graag de gegevens hierop willen beveiligen.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Bedankt
Jan:thumb:

Nou dat zal net zo lastig zijn als dat je dan kan op je eigen HD in de pc, namelijk niet makkelijk.
Er is wel software die dit kan maar deze is niet gratis en daarnaast vaak ook nog eens duur.
Maar leg eens uit, wat komt er dan op te staan dat je dit wilt doen.

Langs de ene kant is er een deel dat voor privaat gebruik geschikt is en dus iedereen aan mag, maar het andere deel gaat over onze zaak, en daar hebben we liever geen pottekijkers, bvb. zeker niet als we ze kwijt spelen.
Maar freeware is dus idd moeilijk te vinden en in Windows is er ook niet meteen een oplossing (à la afscherming van je "Mijn documenten, dat je nu wel kan, maar niet meteen met een andere folder)?

Nou net wat je zegt, freeware heb ik nog niet gevonden, ja per file of map dat is wel te doen, het programma crypttext kan het, het is HIER te downloaden.

Je instaleert het, drukt in een verkenner op de rechter muis knop en ziet dat er twee knoppen bij zijn gekomen, yncrypt en decrypt, je kunt nu dus iets beveiligen met een wachtwoord, dat werkt wel goed en simpel, ik weet niet wat er hebeurdt als je een groot aantal bestanden tegelijk wil doen, dat zal vast wel lukken maar de HD zal even bezig zijn.
Mischien is het wat voor je.

Ja, maar is dit niet zo'n programma waarbij je, als je gewoon de betreffende service stopt, dat dan de beveiliging ook weg is?

Dit is volgens mij ook afhankelijk van de pc waarop je dit draait, dit kan denk ik niet lokaal op de externe hd geïnstalleerd worden.

Ach, en anders koop ik me wel iets.

Bedankt!

Nu het kan wel, natuurlijk moet elke pc voorzien zijn van dit programma als ze de fles willen unlocken, anders kunnen ze het totaal niet lezen.

Maar je kunt je uiteraard in de winkel laten informeren of op internet of dat hier mensen goede software weten om dat te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan