Externe HD beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Is het mogelijk om een externe HD te beveiligen zodat ze niet toegankelijk wordt voor onbevoegden ?

Ik heb TrueCrypt geïnstalleerd en daar mijn Disk mee geformateerd.
Ik heb het eerst geprobeerd met mijn Passport WD.

Als ik deze nu inplug dan wordt hij gezien op de letter E maar als ik deze aanklik dan zegt hij dat ze niet geformateerd is (op zich geen probleem).

Ik moet ze dan eerst mounten met het programma zelf.
Dit wil dus zeggen dat ik deze niet kan gebruiken op een pc waar het programma niet op is geïnstalleerd (op zich ook geen probleem).

Ik kan ze niet mounten op de E maar ik mount ze dan maar op de "Y" (weeral geen probleem).

Is deze werking normaal en is mijn disk nu beveiligd ?
Zo ja... problemen opgelost (zo die er al waren).

Ik heb alleen de niet-grafische linuxversie van truecrypt eens geprobeerd, maar ik denk wel dat je juist zit...

De filosofie achter de geencrypteerde disk, is dat TC eigelijk een nieuwe schijf aanmaakt, die de originele decodeert, en jouw gegevens erheen encodeert als je ze schrijft.

-Je moet idd TC hebben om de schijf te kunnen decoderen
-Zonder TC te gebruiken ziet windows de schijf als geonformateerd: Correct.
-Hermounten op dezelfde driveletter? Nja geen idee, maar wat maakt dat nu uit:)

Have fun:)

Over de beveiliging ben ik zéér zeker tevreden.

Maar een laatste vraagje :
Kan ik dit nu ook voor een reeds bestaande externe HD zonder de gegevens te verliezen.

gr
En bedankt voor het verstrekte informatie.

Goeie vraag:)

Wat alleszinds zou lukken is eerst alles copieren naar een andere schijf, en dan te formatteren via TC, en dan terug te zetten... Elke andere manier waarop dit 'automatisch' zou gebeuren zal dat ook wel impliciet doen...

Je kan echter ook een bestandsvolume aanmaken op de schijf (Zeg nu D:/volume), wat eigelijk een geencrypteerd bestandje is. Via TC kan je dat dan mounten onder een nieuwe schijf, en zo is maar een deel (namelijk de plaats dat het bestandje inneemt) van de harde schijf geencrypteerd...
Echt veel meer van de details ken ik niet, en ben je beter af bij fora specifiek van TC:)

Veel suc6 anyway

Inderdaad een nieuw volume aanmaken en beveiligen is geen probleem.

Nu nog een allerlaatste vraagje ;-)

Kan ik nu ook deze beveiliging er terug afhalen ?
Je weet maar nooit ?

Uiteraard, maar weer met natuurlijk eerst de beveiligde files weer eerst te copieren, of je bent ze kwijt natuurlijk...

Voor File-Volume: Je delete gewoon de file:) En de vrije ruimte die ontstaat heb je terug

Voor Echt-Volume (jouw usb-stick), zonder TC op te starten, ziet windows de schijf als ongeformateerd (Terwijl er eigelijk geencrypteerde data opstaat), Als je windows de schijf laat formatteren, ben je alles kwijt dat er op staat, maar heb je terug een doodgewone usb stick:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan