externe HD delen op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje..

ik heb een externe hd op mijn pc (vista home premium) aangesloten, die had ik gisteren op FAT32 maar doordat ik kon geen grote besten daar opslaan heb ik die overgezzet naar NTFS, maar nu probeer ik via mijn laptop (vista ultimatum) de hd te benaderen maar ik een melding "G is available but the user account that you are logged on with was denied access", ik begrijp niets van waarom met fat32 wel en met ntfs niet? wat moet ik doen?

Na het ontcijferen van je vraag snap ik je probleem.

Het lijkt erop dat je geen toegang krijgt op je externe HDD.
Probeer eens het volgende:

(Vista Home Premium) PC/Laptop:
- Computer
- Rechtermuisknop op de gewilde HDD
- Delen
- Geavanceerd delen
- Deze map delen aanvinken
- Machtigingen
- Bovenin moet staan "Iedereen"
- Stukje naar onder zie je staan: Toestaan, hieronder staat volledig beheer.
- Volledig beheer aanvinken.
- Toepassen
- Ok
- Toepassen
- Ok
- Sluiten

Nu moet de harde schijf gedeeld zijn en voor iedereen binnen jou netwerk toegankelijk zijn.
Het is wel vreemd want FAT32 en NTFS zijn schijfindelingen. Dit moet eigenlijk niks te maken hebben met het toegang geven via het netwerk.

Wat je ook nog naar kan kijken is:

Heb je onlangs de computers in een andere werkgroep gezet. Het maakt eigenlijk niet veel uit met Windows Vista maar het is altijd te proberen :cool:

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie... ik had dit zelf al gedaan.. maar toch heb ik weer alle stappen opnieuw review... maar ik krijg nog steeds niet de hd via de netwerk te zien....

Wederom na het ontcijferen van je reactie :p

Waar zoek je onder?

Uiteraard moet je eerst de Vista Home Premium pc aanklikken voordat je de sharemap "G" te zien zal krijgen.

Is dit niet het geval?
Zit de laptop en de computer wel op hetzelfde netwerk? Niet de werkgroep maar zitten ze op dezelfde modem/router aangesloten?

Laatst bewerkt:
PC en Laptop zijn allebij aangesloten aan hetzelfde router. Ik zoek de externe HD via Network daar krijg ik eerte inderdaad de pc-naam te zien daar ga ik opklikken daarna kan ik klikken op de externe HD maar ik krijg nog steeds hetzelfde melding "G" is available but the user account that you are logged on with was denied access......

Dus ik kom niet verder.....:(

Wederom na het ontcijferen van je reactie :p

Waar zoek je onder?

Uiteraard moet je eerst de Vista Home Premium pc aanklikken voordat je de sharemap "G" te zien zal krijgen.

Is dit niet het geval?
Zit de laptop en de computer wel op hetzelfde netwerk? Niet de werkgroep maar zitten ze op dezelfde modem/router aangesloten?

Zijn allebij de computers ingelogt op administrator accounts tijdens je dit uitvoerde?

Ik heb ook een externe netwerk harddisk aangesloten (op de router/modem). In mijn gebruikershandleiding werd vermeld dat de netwerkfunctionaliteit alleen werkt onder FAT en niet onder NTFS... Wellicht is dat hier ook het geval en moet je toch weer terug naar FAT als dat nog mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan