Externe HD delen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
65
Hallo,

Ik heb diverse topics gezocht maar kom er niet uit.
Heb 1 PC met Vista in de huiskamer aangesloten op versterker en die weer naar LCD TV.
Ben nieuw in Vista.

Op de PC nu een externe WD HD 1TB schijf op USB aangesloten.
Op deze HD staan mappen met b.v. "Pop" daarin "Direstraits" en dan "Live". In de map "Live" diverse muziek bestanden.

Nu was ik gewend om gewoon rechts te klikken op de externe HD in verkenner en dan delen aan te klikken. Dit lukt ook in Vista, maar als ik dan b.v. mijn externe schijf "K" wil delen zijn alle onderliggende bestanden niet gedeelt. Ik zie op de XP machine dus wel de schijf "K" met submappen, maar deze submappen geven bij aanklikken een error.
Ik kan overigens wel iedere map afzonderlijk delen maar dat zou een idiote klus worden.

Buiten dat moeten er nieuwe bestanden bij geschreven of gewist kunnen worden door de andere machine.

Het moet toch mogelijk zijn om "delen" voor alle onderliggende bestanden in 1 keer in orde te maken zoals ik in XP gewend ben?

Bedankt voor uw hulp.


Theo
 
Hallo,

Ik heb ongetwijfeld veel aan die info voor andere zaken en tweaken, maar zo te zien lost dit niet mijn probleem op. Omdat ik totaal nog onbekend ben met Vista maakt het dit nog moeilijker. Ik kan n.l. WEL met de hand iedere onderliggende map delen tot aan de muziekbestanden toe. Maar ik kan nergens een knop of optie vinden die gelijk alle mappen en bestanden op die schijf in één keer deelt. Ik zag wel al die machtigingen en moet inderdaad kijken of buiten het delen die bestanden aangepast, verwijderd en bijgemaakt kunnen worden. Ik heb een programma die alle veranderingen van de ene schijf ook toepast op een andere. Hierdoor heb ik dan een exacte copy van mijn muziek HD die tevens dienst doet als bron voor de installatie in de huiskamer. Moet je natuurlijk wel die files mogen deleten, veranderen en kunnen bijmaken...

Helaas was er geen computer meer te vinden met XP. Aan de andere kant ben ik tot nu toe wel tevreden met de HP 3742NL. Zit alles op wat ik nodig heb. (o.a. HDMI uit)
Alleen VISTA dan...:rolleyes:

Nog iemand een idee?
 
Hallo,

Ik heb het gevonden...

Ik heb wat lopen stoeien met machtigingen en eigenaar e.d. en ineens werden alle mappen geaccepteerd in het netwerk.


Groeten,


Theo
 
Goed dat je dan zelf een oplossing hebt gevonden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan