Hoi,
Ik heb een Samsung G3 station 2 TB. (Externe HD, voeding via adapter).

IK heb hem nog geen jaar, en ik heb hem bijna helemaal vol met data, vooral veel muziek en films.
Er zit geen aan en uit knop op deze HD, dus stekker in stopcontact en USB in de PC en dan gaat het lampje branden en is de HD aangesloten aan de PC.
Vanaf vanochtend, stekker in het stopcontact, USB in de PC,...maar geen lampje brand,....Geen geluid,...Hij is dood,..de HD doet helemaal niks.
Betekend dit dat hij gecrashed is?
Ik heb een filmpje op Youtube gezien waarin iemand de externe HD openmaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=RS0yfEIsPzc
Volgens sommige,...kun je de HD openmaken, en hem via kabels aansluiten aan de PC en zo proberen de data te redden.
Ik zag iemand deze kabels aanraden om hiervoor te gebruiken:

Ik zou graag willen weten wie ervaring hierin heeft?
Hoe heten die kabels? En waar kun je die kopen?
Is mijn data op de HD nog te redden?
Is er iemand in de regio Utrecht die deze klus wil doen?
Zou iemand stap voor stap uit kunnen leggen wat ik moet doen om mijn data te redden?
Ik ben op dit moment wanhopig,...Ik kan heel veel materiaal niet meer downloaden,...Dit mag echt niet het einde zijn,..Wat een Pech,...AUB HElp MIJ,....
Ik heb een Samsung G3 station 2 TB. (Externe HD, voeding via adapter).

IK heb hem nog geen jaar, en ik heb hem bijna helemaal vol met data, vooral veel muziek en films.
Er zit geen aan en uit knop op deze HD, dus stekker in stopcontact en USB in de PC en dan gaat het lampje branden en is de HD aangesloten aan de PC.
Vanaf vanochtend, stekker in het stopcontact, USB in de PC,...maar geen lampje brand,....Geen geluid,...Hij is dood,..de HD doet helemaal niks.
Betekend dit dat hij gecrashed is?
Ik heb een filmpje op Youtube gezien waarin iemand de externe HD openmaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=RS0yfEIsPzc
Volgens sommige,...kun je de HD openmaken, en hem via kabels aansluiten aan de PC en zo proberen de data te redden.
Ik zag iemand deze kabels aanraden om hiervoor te gebruiken:

Ik zou graag willen weten wie ervaring hierin heeft?
Hoe heten die kabels? En waar kun je die kopen?
Is mijn data op de HD nog te redden?
Is er iemand in de regio Utrecht die deze klus wil doen?
Zou iemand stap voor stap uit kunnen leggen wat ik moet doen om mijn data te redden?
Ik ben op dit moment wanhopig,...Ik kan heel veel materiaal niet meer downloaden,...Dit mag echt niet het einde zijn,..Wat een Pech,...AUB HElp MIJ,....