Externe HD gekoppeld aan firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik wil een Externe HD gekoppeld aan firewire
aanschaffen. Ik prefereer firewire, aangezien de datatransfer met een continue snelheid plaatsvindt. De USB 2.0 datatransfer-snelheid (iets sneller dan firewire) kan nl. behoorlijk fluctueren.
Wie heeft/kent info c.q. tests, of beter nog; de eigen ervaring. Graag dan info e.d.

Ik ben heel tevreden over USB2. Als je bestanden kunt verplaatsen naar je externe alsof het de schijven op de pc zijn dan ben ik tevreden.

Bij mijn externe zit zowel firewire als USB. (dus tijd genoeg om het uit te proberen)
Ik heb em gekocht bij MyCom.
Als ik me niet vergis zijn ze op het moment in de aanbieding.

Geplaatst door Elisa
Ik ben heel tevreden over USB2. Als je bestanden kunt verplaatsen naar je externe alsof het de schijven op de pc zijn dan ben ik tevreden.

Bij mijn externe zit zowel firewire als USB. (dus tijd genoeg om het uit te proberen)
Ik heb em gekocht bij MyCom.
Als ik me niet vergis zijn ze op het moment in de aanbieding.

Oke, kan je me dan het merk, typenummer en grootte van de externe HD opgeven(en wat ze kosten). En of je zelf ook via firewire gewerkt (geprobeerd hebt).
Ik heb twee Maxtor HD's van 40 Gb, gekoppeld aan/door een Highpoint HPT3xx ATA RAID-controller.
Betekent dit dat de externe eveneens ATA moet zijn.

Het is de MyCom 3,5 Externe Hard Disk Casing.
Op de doos staat: Certified Hi-speed USB (usb 2.0 en 1.1.)
Firewire IEEE 1394
Ide/Ata 3.5" hard disk.

Geschikt voor Windows- 98SE, ME, 2000 en XP

Het ding kostte toen iets van 78,- euro. Nu is het in de 60,-. De prijsdaling viel me op.
Je moet er nog wel een harddisk in stoppen maar dan ben je nog altijd goedkoper uit en ze kosten haast niets meer tegenwoordig.

Ik heb firewire nooit uitgeprobeerd omdat iedereen zei dat USB sneller was. En ik ben er tevreden mee. Het kan alleen wel eens handig zijn bij iemand anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan