Externe HD ineens van mijn scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcsmit

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is. Ik maak al ongeveer een maand of 8 zonder problemen gebruik van een externe HD, La Cie - Porsche, met volgens "Computerbeheer" een Maxtor 250 GB. Tot gisteren. Ik had op mijn bureaublad "Mijn computer" open staan en wel met de inhoud van deze externe HD. Ineens zie ik het window sluiten en tot op heden is de schijf niet meer op welke manier dan ook te benaderen.
Vraag ik onder "Computerbeheer" de "Eigenschappen" van deze schijf op, dan geeft het de volgende melding:
"Schijf 2 - Onbekend - 233,76 GB - Niet geinitialiseerd" In het vlakje er naast staat dan "233,76 GB - Niet toegewezen".
Ik had op deze schijf een grote backup van foto's staan. Moet ik vrezen dat ik alles kwijt ben?

Groet, Hans

zolang je niet teveel op de schijf geprobeerd hebt is er niets verloren, je partitieinformatie is verlorengegaan , meer niet

recoveren kan je met R-studio of Easyrecovery (niet gratis)
als het om foto's gaat raad ik R-studio aan www.r-tt.com
en ik neem aan dat de Helpmijers nog programma's hebben !

je moet ze wel recoveren naar een andere schijf ...

Dank voor de snelle reactie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een leek ben op dit gebied. Als er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen en nog een programma heeft waar u het over heeft, dan hou ik mij zeer aanbevolen.

een demoversie van R-studio vind je hier, kijk eens of het programma iets vindt dat je kan terughalen, de demoversie wil echter geen bestanden boven 64KB terughalen
http://www.r-tt.com/downloads/rsd_en_3.exe

als zelfs dat programma niets vindt is het een beetje nutteloos om het aan te kopen
hoe het werkt zit in de helpfunctie van het programma, natuurlijk engels

Laatst bewerkt:
Serverdude en Lange Pier, beide veel dank voor jullie meedenken en uiteraard oplossen van mijn probleem. Ik was als de dood dat ik mijn foto's kwijt zou zijn. Het programmaatje wat Lange Pier mij aan de hand deed heeft mij van mijn zorgen verlost.
Beide heel veel dank!

Groet, Hans

EXTERNE HDD weg

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem met externe USB-2.0 hdd
en ik zie hier dat er nog meer mensen dit probleem hebben.

Opa

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan