Externe hd laten stuiteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamad

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Hallo,

Ik heb een externe usb-hd van Lacie uit m'n handen laten vallen. Het is een ouder model, 300 gb, geen idee wat de type aanduiding is, er staat alleen op dat ie door F.A. Porsche is ontworpen.
Anyway, als ik hem nu aansluit op de pc gebeurt er helemaal niks meer.
Nou zou ik hem wel open willen maken, maar wat tref ik dan aan? Zit er in de casing gewoon een IDE harddiskje dat je zo in een pc kunt zetten, of gebruiken ze voor die externe hd's hele andere aansluitingen...
Het openmaken heb ik ook nog niet gedaan, omdat de behuizing nogal tight zit. Kan nergens een manier vinden om hem op een normale manier te openen. Het lijkt erop dat de enige methode is om er een schroevendraaier tussen te wrikken...

Iemand tips?

Dank alvast
Ed

Grote kans dat het een normale Sata harde schijf betreft, eventueel een laptopschijf, maar die heeft dezelfde aansluiting als een desktopschijf wanneer het Sata betreft ;) Dus ja, deze kan je dan gewoon in de pc hangen. De behuizing is namelijk bescherming + verloop van Sata--> usb

Maruhm, als je je externe harde schijf hebt laten stuiteren, dan heb je een grote kans dat deze gewoon overleden is. Spint de schijf nog op? (kan je als het goed is voelen aan het trillen wanneer de de schijf vast houdt + eventueel wat geluid)

Hij heeft een aan/uit schakelaar. Als ik hem aanzet begint ie als vanouds te zoemen en dat doet ie een tijdje. Dan gaat ie even iets harder tekeer om uiteindelijk weer terug te vallen in het geluid dat ie altijd maakte als ie aanstond....
Ik heb nog goeie hoop...terecht?

Uhm, zegt nog niets. Je kan het alleen uitsluiten door hem eruit proberen te halen en dan rechtstreeks op je pc aan te sluiten.

Als ik jou was zou ik in ieder geval uitgaan van het slechtste, dan kan het nooit tegenvallen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan