externe HD niet meer herkend op de ene laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartheld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Mijn USB externe harde schijf (Packard Bell, Store & Save, NTFS gefornatteerd ) wordt niet meer door de laptop herkend waar hij eerst goed me samenwerkte. Met een andere laptop werkt ie nog steeds uitstekend (beide laptops met Windows XP/plug & play).
Kan het een missende driver (ST 325082 3A) zijn, maar die is op internet niet te vinden. Of is er iets anders aan de hand?
Veel dank alvast voor een suggestie. Bart

De driver zal het niet zijn denk ik.

Probeer eens in het register (start - uitvoeren - regedit) te kijken in HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Enum\USB

In die map staan mappen waarvan de naam begint met Vid... Hier staan alle apparaten die ooit op de pc aangelsoten zijn via USB, zo weet XP sneller wat hij met een apparaat aanmoet. Als je zo'n Vid map openvouw en klik op een van de submappen staat er bij service de naam van het apparaat. Zoek hierin naar je externe harddisk en gooi de hele Vid map weg waar je USB Hard Disk instaat.

Start vervolgens Windows opnieuw op en sluit je externe schijf weer aan.

Zo gaat Windows het apparaat helemaal opnieuw installeren zodra het aangesloten wordt.

Je kan ook alle Vid mappen weggooien, dit heeft alleen als effect dat alle USB apparaten die je aansluit opnieuw geinstalleerd moeten worden, dus ook bijvoorbeeld je USB-Stick, je USB Muis e.d.

Grts / Succes Cotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan