Externe HD niet zichtbaar in Mijn Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb 2 externe HD aan mijn pc zitten ik wil nu mijn PC opnieuw instaleren en op een derde externe HD een image maken van die instalatie en dan de HD loskoppelen en op een veilige plaats bewaren.

Als ik op mijn computer klik zijn twee andere aangesloten externe HD zichtbaar ik wilde nu een derde aansluiten en formateren om daar dan de nieuwe image op te zetten. Ik plug hem in een USB poort dan zie je het lampje op de HD branden en voel je ook dat hij werkt maar hij word niet zichtbaar in mijn computer voorheen werkte dit wel. Het vreemde is als ik naar hardware veilig verwijder ga staat hij wel als usb apparaat veilig verwijderen. ik heb div andere usb poorten geprobeerd ook die waar een van de andere was aangesloten werkte dus ook niet

Ik heb de HD op mijn laptop aangesloten en daar werkt het wel

Ik heb Windows 7 64 Bits

PS
heb ook een andere Externe hd geprobeerd ook die niet te zien

Laatst bewerkt:
Kijk eens in schijfbeheer of deze wordt daar wordt weergegeven.

met.JPGzonder.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
er staat wel iets op een oude backup van Win7 gemaakt met het backup programma dat in Win 7 zit
en met het partition programma zie ik de Verbatin HD nu wel

Maar ziet Easeus de HD ook? En zegt die dat er een partitie op staat?

easus ziet hem en ook dat er plm 26 Gig aan data opstaat

ok ik heb het volgende gedaan met een van de Externe HD op mijn laptop eerst geformateerd aangesloten op mijn pc niet zichtbaar dus easus opgestart en van de schijf 2 partities gemaakt toen was hij wel te zien. om te testen heb ik er met easus weer een partitie van gemaakt en weg was hij weer.
wat ik niet begrijp voorheen stonden er ook geen partities op heb em gekocht thuis ingeplugt en daar was hij en nu ineens moet ik er partities maken ??

Staat de partitie soms op "hidden" ?
Met Easeus kan die dan weer zichtbaar gemaakt worden.

ok eerst dit de HD die nu 2 partities heeft op easus zie ik de twee partities terug maar in mijn computer zie ik er maar een van 41 Gig (de HD is 80 Gig)

wat de andere betreft hoe en waar zie ik in easus of hij op hidden staat en als dit zo is hoe erander ik dit

Door in Easeuse op de betreffende partitie te gaan staan en dan de rechter muisklik, dat geeft een menu.
Een van de opties is "maak partitie Hidden" 9als de partitie nog gewoon zichtbaar is.
Ik neem aan dat er zoaites staat als "zichtbaar maken" als het een hidden partitie betreft.

heb het nagekeken bij beide HD kan ik op Hide Partition klikken nergens is te zien om zichtbaar te maken

Hmmmm, dan is ie dus niet hidden gezet.
Ik moet toegeven dat ik nu niet 1-2-3 iets anders weet.
Is wat er in die onzichtbare partitie staat erg waardevol, of mag het gewoon overschreven worden?
Als dat zo is zou ik met Easeus die partitie verwijderen, en er een geheel nieuwe partitie opzetten.

niks waardevols gewoon een backup van een backup ik backup op een externe HD en daarvan word ook weer een Backup gemaakt op een andere HD ik ben een keer wat kwijtgeraakt dat overkomt me niet meer :)

maar waarom zie ik bij die andere maar een partitie op Mijn computer en geeft easus er twee aan

ik heb wat uitgeprobeerd de HD waar ik twee partities van had gemaakt heb ik met Merge partition samengevoegd en weer was hij niet te vinden.
toen heb ik hem met easus verwijderd en er een nieuwe partitie van gemaakt nu zie ik hem wel ik ga dit nu ook met de andere proberen en laat het weten of het gelukt is

Laatst bewerkt:
werkt niet heb nu op bijde schijven de partities verwijderd toen nieuwe gemaakt ze waren toen ik op mijn computer keek zichtbaar ik wilde toen op de ene weer een backup maken stopte de kabel in de usb en weer was hij niet te zien ook de andere niet te zien. maar als ik easus open zie ik ze wel

Laatst bewerkt:
ok ik denk dat ik het opgelost heb. even uitleggen hoe voor als iemand met het zelfde komt te zitten.
Eerst heb ik met Easus de HD geformateerd toen verwijderd ik heb toen een nieuwe partitie gemaakt Het blijkt dat Easus er dan twee aanmaakt bij mij een van PLM 7 MB en een van PLM 78 Gig, ik heb toen met het commando "merge" beide partities samengevoegd die samengevoegde weer verwijderd toen ook weer met Easus een nieuwe partitie gemaakt met de in het vak waar staat NTFS in de puldown gekozen voor de optie "unformatted" toen dit gedaan was kreeg ik een venster van Windows met de vraag of ik de HD wilde formateren dit heb ik gedaan en tot nu werkt alles weer als voorheen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan