Externe HD NTFS maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarknessFood

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hoi mensen,

Ik heb een HD van 1 TB (een Toshiba). Ik wilde een keer een bestand erop zetten, maar bij grote ISO bestanden, dan zegt ie dat er geen genoeg geheugen is. Nou zit mijn schijf al redelijk vol, en er staan belangrijke bestanden op. Nou wil ik weten of er een manier is om de bestandindeling te wisselen van FAT32 naar NTFS zonder dat ik de gegevens verlies (gegevens zijn van school, VirtualBox servers)...

Mijn dank is groot!

Dit is mogelijk zonder gegevensverlies door het te converteren. Ga naar Start > Uitvoeren daarin type je ‘cmd’.

Dan roep je Convert aan met de volgende syntax. ‘convert drive: /fs:ntfs’. In dit geval moet de C:\ schijf worden geconverteerd. Dan wordt het commando: ‘convert c: /fs:ntfs’.

Let er wel op dat als je partitie eenmaal is geconverteerd naar NTFS dat je dan niet meer terug kunt naar FAT32!

(Bij de commando’s hoeven de aanhalingstekens niet mee te worden getypt).

Dit is mogelijk zonder gegevensverlies door het te converteren. Ga naar Start > Uitvoeren daarin type je ‘cmd’.

Dan roep je Convert aan met de volgende syntax. ‘convert drive: /fs:ntfs’. In dit geval moet de C:\ schijf worden geconverteerd. Dan wordt het commando: ‘convert c: /fs:ntfs’.

Let er wel op dat als je partitie eenmaal is geconverteerd naar NTFS dat je dan niet meer terug kunt naar FAT32!

(Bij de commando’s hoeven de aanhalingstekens niet mee te worden getypt).

Hoi, dank je wel voor je snelle antwoord. Ik las ook ergens dat je 50% vrij moest hebben, is dat waar?

Ik zou het gewoon proberen. Voor defragmenteren heb je geloof ik 15% vrije ruimte nodig maar ik weet niet of je dat hiermee mag vergelijken. In theorie neemt NTFS minder ruimte in beslag dan FAT32. Als het niet lukt kun je dat even hier melden. Als je de ruimte hebt is het verstandig om je bestanden op een andere hardeschijft te back-uppen.

Ah, ik zal het denk ik maar proberen. Ik hoop echt dat het lukt zonder gegevensverlies aangezien er belangrijke dingen op staan (en niet alleen van mij)... Hebben meer mensen hier ervaring mee gehad?

EDIT:Hij is bezig,en ik ook, met bidden dat mn bestanden heel blijven...

Laatst bewerkt:
Hey mensen, het is gelukt. Wat hier staat kun je dus zo doen zonder gegevens verlies. Thanks voor de hulp :)!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan