externe HD ontoegankelijke folder / CHKDSK

Status
Niet open voor verdere reacties.

dio5

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
76
Ok, gisteren was opeens een folder in mijn externe HD niet meer toegankelijk. Hiermee bedoel ik dat ik er niet meer op kon klikken, het enige wat er dan gebeurde is dat het 'lees/schrijf'-lichtje van de schijf ging branden en een hoop geklik, precies alsof ze bleef hangen.
Al de andere folders op die schijf waren wel nog in orde.
Na wat rondzoeken op het net kwam ik ineens op het lumineuze idee om CHKDSK /f te doen... en ik kreeg honderd keer hetvolgende:

"bestandsrecordsegment ##vul nummer in## is onleesbaar"

daarna ging ie door en begon ie vanalle indexen te herstellen en restoren. Dit zag er goed uit en ik zag aan de bestanden dat ie toch nog iets vond van die folder.

Nadat CHKDSK voltooid was startte de pc weer op en keek ik op de externe HD.
Wat bleek ? De betreffende folder was gewoon verdwenen. De schijf geeft nog steeds aan dat ze 232 gb groot is, maar ik vind nergens die folder van 120 gb erin terug.
Ik heb ook reeds verschillende recovery-tools geprobeerd maar die blijven allemaal hangen op de schijf.

In de system logs van windows vind ik ook regelmatig error event 7 terug met betrekking to t de ext. HD, wat zou duiden op 'BAD BLOCKS'...

Iemand enig idee of ik mijn data nog zou kunnen terugvinden , en hoe? De schijf lijkt nog steeds zo groot te zijn, dus er moet nog wel iets op staan.

alvast bedankt voor enige hulp...
 
Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je harddisk aan het overlijden is.
Lees dit eens door voor meer info.
Als dit inderdaad het geval is ben ik bang dat je je data kwijt bent.
 
verschillende tools geprobeerd die allemaal crashten, maar nu heb ik van iemand "active@ undelete" gekregen, en dit programma ziet zo goed als alles wat er weg is.
Kan dus bijna alles 'recoveren', wat een goede zaak is. Het is me echter nog steeds onduidelijk waarom dit allemaal plots gebeurd is, de schijf heeft namelijk altijd perfect gewerkt.
Ik hoop dat ik, eens alles gerecoverd, de schijf door een format opnieuw volledig zal kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan