Externe HD station weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

misty

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hallo
Ik heb al een tijdje een externe hd,merk WD element en hij heeft altijd goed gewerkt.
Maar daar ik hem niet elke keer gebruik ,alleen maar voor mijn fotoos, kwam ik er gisteren achter dat hij verdwenen was in deze comp.Heb al van alles geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat. Als ik in apparaat beheer kijk staat dat hij niet is toegewezen. Durf niet veel meer te doen omdat ik bang ben dat ik al mijn fotoos kwijt zal raken.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Mvg Misty

Haal es de spanning van de externe HD af, laat deze 5 minutjes zonder spanning zitten en zet em vervolgens weer aan.

Start vervolgens de pc op en zie wat er gebeurt ....
Doet je externe HD het ook niet bij een ander?

Helaas Whitty ook dat werkt niet.
Heb geen andere pc voor handen.
Graag meer opties.
Mvg

Probeer eens een ander usb poort. Wissel als het moet ook ff de kabels.

Hoe staat de schijf precies in apparaat beheer?
Als je hem daar al ziet deinstalleer de schijf dan, haal de schijf vervolgens los en stroom uit, dan (voor de zekerheid) opnieuw opstarten, schijf aansluiten en dan pas de stroom op de schijf.
Installeert ie dan? mooi
Nog niet te zien?
Ga dan naar start ->uitvoeren -> en type diskmgmt.msc
Daar zie je ws de schijf staan en kun je een stationsletter toewijzen.
Hopelijk verhelpt dit je probleem.
mvg leo

Hallo leo
Ik heb gedaan wat je geschreven hebt deinstaleren en daarna opnieuw.
de comp zegt nieuwe hardware gevonden en installeerd de hardware, maar krijg em niet te zien in deze comp.Daarna gekeken bij schijfbeheer en daar staat dat er geen station is toegewezen. Als ik rechts klik krijg ik optie dat ik een nieuwe partitie kan makenen en als ik volgende doe vraagt ie primaire of uitgebreid. Maar daar durf ik niet verder te gaan omdat ik bang ben dat straks mijn hele fotoreportage verdwenen is.
Mvg Misty

En als je op het grijze deel naast de schijf met de rechtermuis klikt, welke opties heb je dan?

Die PC afsluiten en opstarten zonder schijf eraan en als de pc helemaal is opgestart de schijf aansluiten, wat gebeurd er dan?

Met Ptedit32 kijken wat er wordt weergegeven en er eventueel hier een screenshot van neerzetten, wel de goede schijf kiezen en even opgeven in welk bestandssysteem deze was geformateerd, FAT32 of NTFS.

Ook TestDisk kan een hulp worden om de partitie te herstellen, dan dien je wel te weten hoe groot ze waren of was.

Kun je daar ook een screenshot van plaatsen en opgeven of er meerdere partities op stonden?

Heb niet eerder tijd gehad om te reageren maar als ik op het grijs klik met rechts kan ik kiezen tussen nieuwe partitie, eigenschappen en help.
Dat af en aan koppelen werkt ook niet.
Ptedit staat die schijf als drive 2 maar verder staat alles op 0 en kan er niks mee en snap het ook niet en dat andere programma weet ik ook niet.
Graag wil ik weten wat er gebeurd als ik die nieuwe partitie aanmaak. Je kunt dan 1 partitie doen of meerdere maar ben bang dat wat er nu opstaat verdwijnt en das niet de bedoeling.
Mvr Misty

Wat staat er precies vermeldt in het grijze gedeelte?
Schijfletter?bestandssyteem (fat32)? en "in orde"? of juist niet.
kun je na rechtsklikken stationsletter niet wijzigen of toewijzen?
wanneer er een stationsletter staat of is toe te wijzen,zou de schijf benaderbaar moeten zijn
Mogelijk is de partitie tabel beschadigd. Dat kun je repareren met een programma als Acronis disk directory suite. Testdisk zou dat ook kunnen en is gratis, ikzelf heb er geen ervaring mee.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Beste leo
in het grijze gedeelte staat niks. alleen niet toegewezen.ik kan ook niet een stationsletter toewijzen.als ik met rechts klik krijg ik het volgend: nieuwe partitie- eigenschappen- help.
verder niks.kon ik maar een letter toewijzen.
heb dat testdisk bekeken maar wordt er niet wijzer van. ken wel engels maar omzoveel te lezen das niks voor mij.
dus bedankt voor je reactie en wacht nog ff af.
mvg misty

Ook dat krijg ik niet aan de gang mis cygwin1.dll bestand.Heb dat weer gedownload en in system32 map gezet maar daarna krijg ik dat program nog niet aan de praat.
Laat het hier maar bij en breng het wel weg.
Bedankt voor het meedenken misty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan