Externe hd toewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Heb een externe behuizing van Wised met daarin een hd van 120 gb. Deze wordt middels een usb 2.0 verbonden met mijn pc. Volgens de aanwezige info hoeft hiervoor geen stuurprogramma geïnstalleerd te worden in windows xp. Volgens informatie (diskmgmt) herkent Windows de externe hd wel (merknaam een grootte zijn juist) maar is deze niet toegewezen.
Als ik via het bureaublad naar mijn computer ga, wordt de externe hd in het geheel niet gezien. Dit heeft o.a. tot gevolg dat ik deze hd niet kan benaderen en / of formateren.
Weet iemand hoe ik deze schijf moet toewijzen, en hoe deze te formateren in fat 32. De formatering van de interne hd is NTFS.

Heb je op de achterkant van de schijf je jumper wel goed ingesteld staan of primary of slave moet deze staan.

Laatst bewerkt:
Volgens bijgevoegde korte beschrijving : Hard drive device has to set at "master"mode.
Zoals ik al zei ik zie de schijf wel in het scherm van computerbeheer/opslag schijfbeheer maar ik moet hem toewijzen.
Hoe doe ik dit??

Heb je bij externe schijf wel een driver gehad. Of zou XP hem zelf moeten herkennen?

XP zou hem zelfmoeten herkennen, en dat doet hij ook wel.
Ben er inmiddels achter dat hij toewijst bij het formateren.
Alleen krijg ik via win XP de mogelijkheid hem te formateren in NTFS maar ik wil hem geformateerd in fat 32.
Mijn pc heeft geen diskettestation, dus kan niet via fdisk.
Hoe kan ik hem dan toch in fat 32 formateren?

Uitendelijk toch de oplossing gevonden. Zal hem in het kort hier melden zodat andere foumleden die met deze vraag ooit komen er een antwoord op vinden.

Een harde schijf groter dan 30 gb kan niet in een geheel in fat 32 geformateerd worden.
In mijn geval heb ik mijn schijf opgedeeld in 2 partities van 30gb in fat32 en 1 partitie van 60 gb in ntfs.

Werkwijze: configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/opslag/schijfbeheer.
Dan naar externe hardeschijf die nog niet is toegewezen.
R. in het het scherm daarvan met de zwarte balk, R.muisknop/nw. partitie.
Volg dan de wizard. Wil je formateren in Fat32 dan schijfgrootte aanpassen tot max. 30 gb.
In keuzemenu dat daarna komt kun je vervolgens kiezen voor Fat32 of ntfs
Daarna voltooien en vervolgens formateerd hij.
De rest van de schijf kun je in deze volgorde op dezelfde manier toekennen.

Toch dus gelukt. Mijn schijf van 60gb kon wel meteen in fat 32 geformatteerd worden. En inderdaad en ander heeft zeker die met dit probleem zit er wat aan. Ik hou het zelf in ieder geval ook in mijn bestand staan. Succes verder.

Waarschijnlijk is het toewijzen van 60 gb in fat 32 het gevolg van het feit dat de overige hd ook in fat 32 geformateerd zijn. Bij mij is die in ntfs geformateerd.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan