externe HD van 120GB beperkt tot 32GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaartman

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Ik heb altijd een back-up van de C-schijf gemaakt met een externe HD van ATA (120GB)
Nu stopt de back-up bij 32GB
Al geformatteerd maar het probleem blijft bestaan
Hoe kan ik weer een back-up op deze schijf maken van 100GB

Controleer de externe schijf eens op fouten.

Met welk programma maak je de backup?
Kan dit geen instelling zijn in dit programma.

Kijk eens bij schijfbeheer hoe groot de schijf volgens windows is.

Is de schijf wel NTFS geformatteerd? Als het FAT32 is heb je kans dat de backup stopt als er een bestand gekopieerd gaat worden dat groter is dan 4 GB.

Is de schijf wel NTFS geformatteerd? Als het FAT32 is heb je kans dat de backup stopt als er een bestand gekopieerd gaat worden dat groter is dan 4 GB.

Dat verklaart niet dat TS 32GB ziet van de harde schijf. Het doet mij eerder denken aan vroeger toen de Bios maar 32GB kon aanspreken. TS schreef dat het een ATA schijf betreft. Vroeger noemden wij dat IDE. Heb je misschien per ongeluk in de BIOS de schijf niet op LBA modus staan? IDE schijven hadden vroeger nog een jumper, om ze tot 32 GB af te knijpen. Dat zal het toch niet zijn?

Laatst bewerkt:
Er staat ook niet dat hij dat bedoeld. Alleen maar dat hij stopt bij 23 GB. Er zijn daarom meerdere mogelijkheden.

Bij schijfbeheer staat het volgende:
Schijf 1: 93.16 GB - Standaard - Online
32.00 GB - niet toegewezen
61.16 GB - NTFS in orde (primaire partitie)

Dat is vreemd. Standaard wil Windows altijd de hele schijf in een partitie stoppen. Indien je computer al Windows 7 is, dan kan je de harde schijf partitie weer laten groeien. Ernaar moet je een uitgebreide schijfcontrole doen. Maar het kan ook zijn dat de schijf kuren heeft.In apparaatbeheer kan je zien hoe je harde schijf heeft en je kan zien hoe ze gemaakt heeft. Dan kan je een schijf controle tool downloaden en kijken, wat je nog over de schijf te weten kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan