Externe HD wordt door iMac als 'alleen lezen'-apparaat beschouwd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhermann

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
(Ben niet zo'n whizzkid, dus - hopelijk - is dit iets heel eenvoudigs:)

Heb 'n externe HD gekocht, lekker groot en werkt ook prima -- alleen niet als ik 'm aansluit op de iMac op m'n werk. Thuis op de pc (Windows XP Home Ed) kan ik het ding gebruiken om er bestanden naar weg te schrijven, zoals het hoort. De iMac op m'n werk daarentegen weigert hardnekkig ook maar iets naar ext HD weg te schrijven -- ik mag van hem wel dingen van ext HD afhalen, maar juist niet (en dat is wél de bedoeling) er bestanden aan toevoegen. Geen idee waarom -- tevoren gebruikte ik 'n (te) kleine USB-stick (128 MB) waar alles prima mee lukte (behalve dan dattie te weinig opslagruimte had).

Heeft iemand wél een idee hoe dat zo komt?

Herman

Krijg je nog een melding op het moment dat je iets probeert over te zetten?

Jawel -- de Imac zegt dan zoiets (uit mijn hoofd -- zit gelukkig niet meer op het werk ) als:
'Kan geen bestanden opslaan op (naam ext HD)'

Die externe heet toch geen LaCie?
Ik kom n.l. veel tegen van Mac die niet met LaCie kan omgaan.

Thuis loopt het goed maar daar is alles ook op elkaar afgestemd.

Laatst bewerkt:
Nee hoor -- 't is een degelijke Maxtor.

Bedankt voor je moeite!

Dan zul je het eerder richting configuratie van de imac moeten zoeken.
Een usb stick is natuurlijk heel wat anders.

Een externe moet er als master bijkomen.

Laatst bewerkt:
Op die manier. Dat moet ik dan even aan onze informaticus vragen, ik heb zelf geen beheerdersrechten binnen het netwerk van het bedrijf...

Reuze bedankt!

(Maar toch nog 1 vraagje: waaróm moet die HD er eigenlijk als master bijkomen, bij de iMac? Hier thuis achter de pc plug ik 'm gewoon in een van de USB-poorten in en alles gaat vanzelf.)

Geen idee. Ander besturingssysteem misschien?
Met 98 loopt het b.v. allemaal niet zo soepel.

HIER (1e link) kun je wel met zekerheid vinden over master/slave. Het staat eigenlijk al op 1e pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan