Externe HD wordt vaak niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

infoforivo

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2022
Als ik een externe HD aan voorkant van de pc steek, wordt deze vaak niet herkend of valt na een tijdje weg.
Dit is met name wanneer ik de USB 3 stekker in de usb 3 ingang heb geplugged.
Het probleem speelt minder wanneer ik dit in een usb 2 poort stop, maar dat wil ik niet, want dat is trager. Min moederbord is een ASUS B85M-E.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld middels het moederbord hiervoor meer stroom te geven aan de front usb? Of kan het op een andere manier verbeterd worden?
De externe HD is een WD MyPasport 1TB.

Kan het zijn dat de schijf eindelijk aan het einde van zijn levensduur is? En vallen ook andere apparaten uit op dezelfde USB-poort?

Hallo

Door stof vervuilde connectoren ??? (stofvrij maken , en een paar keer spanningsloos in/uitpluggen in de hoop dat de kontaktjes terug zuiver worden...)

Voelen deze "slap" aan als je die inplugd??? (door scheef inpluggen "lam" geworden drukkende veertjes??? connector)

Intermitterend werken kan ook worden veroorzaakt door een gedeeltelijk van de h.d.d. p.c.b. losgesleurde connector (controleren op speling)

H.d.d. is gevoelige fijnmechaniek , die trillingsgevoelig is (head/platter kontakt)

Eerst h.d.d. neerzetten , en als stabiel , dan pas inpluggen.

Laat uiteraard ook eens cristaldiskinfo lopen op die h.d.d. , weet je meteen of deze mechanisch nog in orde is. (zou "good" moeten zijn ...)

Heb je al eens een ander u.s.b. kabeltje geprobeert , deze durven ook wel eens sneuvelen ....

Dit zijn zo wat de meest voorkomende oorzaken , die ik zou controleren.

Uiteraard ga ik er van uit , dat softwarematig alles in orde is.

Peter

Laatst bewerkt:
Met de hd is niets mis, doet het op de laptop wel prima.
Zal de ingang eens schoonblazen met perslucht, wellicht dat het helpt.

Hallo

En controleer ook of de connector niet "slap" aanvoelt als deze wordt ingeplugd in de p.c.

Is , zoals reeds eerder vermeld een veel voorkomend oorzaak van een defekte , intermitterend werkende u.s.b. poort.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan