externe hd, xp vraagt met welk programma te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter muman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
hoi helpers,

Als ik een externe HD met een verscheidenheid aan bestandsoorten inplug hoor je normaal een geluidje in xp dat de hd is gevonden. Ik heb sinds XP opnieuw is geinstalleerd dat xp vraagt met welk programma het bestand moet worden geopend als ik een externe hd inplug.
Eerst verschijnt er nog een windowtje met en zaklampje en heen en weer flitsende bestandsnamen.

Wie weet wat hier aan de hand is?

Muman

Laat dat opstarten met explorer.
Deze zit in de map C:\windows\explorer.exe

Vink ook aan altijd hiermee opstarten

die optie zit er niet tussen

er verschijnt eerst een window met zo'nzaklampje en daar staat boven: automatisch afspelen.

Daarna verschijnt een window met mijn harde schijf: op deze schijf bevinden zich verschillende soorten inhoud.
Wat wilt u dat windows doet?

en dan volgen:
afspelen met windows media
de afbeelding afdrukken
een dia voorstelling bekijken
afbeelding naar map kopieren
open and edit the pictures
map openen en bestanden weergeven
geen actie ondernemen

Ik heb al een paar keer die laatste gekozen maar de window komt steeds terug.

Muman

(ps ik had een print screen willen plakken maar ik snap niet hoe dat werkt)

Aangezien ik niet weet welke windows je draait laat ik het zien volgens de windows 7 manier.
Ga naar Control panel (configuratiescherm) -> Kies vervolgens voor autoplay, hier kan je die dingen instellen.

Staat autoplay er niet bij kijk dan rechtsbovenin staat iets van View by:
Waarschijnlijk staat deze op catergory, zet deze op small icons.

(Sorry voor engelse dingen maar ik heb Windows 7 Engels :P)

ik heb xp pro en autoplay staat niet in mijn configuratiescherm

maar ik wil helemaal niets automatisch afspelen. Ik wil gewoon dat mijn harde schijf gevonden wordt. De computer hoeft er niets mee te doen totdat ik een programma opstart en gegevens van die harde schijf nodig heb.

Muman

Probleem bestaat nog, wie helpt!

Ik heb nog steeds het probleem met mijn HD na inpluggen. de reacties van Ozfaw hebben me helaas niet verder gebracht. welke forummers hebben nog andere ideeen/oplossingen?

Muman

Je wilt dus eigenlijk dat er niet meer gevraagt wordt hoe je die HDD wilt openen?

Over dat zaklampje dat is gewoon windows die de harde schijf doorzoekt naar alles wat erop staat.

beste Ozfaw,

Het is niet persoonlijk bedoeld maar jouw oplossingen hebben mij niet geholpen. Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt in mijn huplvraag.
Ik wil niets met mijn HDD behalve dat hij gewoon gevonden wordt. Dat gebeurde altijd middels een geluidje in xp. En niet middels een window dat vraagt wat ik wil doen. De vraag is dus hoe ik voorkom dat dat window verschijnt als ik een externe hd inplug.

Muman

Dit is veel duidelijker dan je 1e post imo.

Oplossing via policy's:
Ga naar start -> Uitvoeren -> typ "gpedit.msc"
Klik op computerconfiguratie
Klik op Beheersjablonen
Klik op Systeem
Dubbelklik op "Autoplay uitschakelen"
Kies hier voor Ingeschakeld
Autoplay uitschakelen op: Alle stations
Druk op Toepassen/Ok
Sluit het scherm

Laatst bewerkt:
Status