externe hdd aansluiting op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik heb thuis een Cisco epc3925 modem/router van ziggo. Ik zag dat hier een usb aansluiting op zat, nu heb ik een externe hardeschijf met muziek, nu moet ik steeds mijn schijf meenemen. is het mogelijk dat ik deze externe schijf op het modem kan aansluiten dat de schijf in het netwerk kunt zetten, dat ik op mijn laptop beneden of op mijn pc boven bij mijn muziek kan?

Wat zegt de handleiding van het apparaat er over. Daar staat wel aangegeven of deze functie wordt ondersteund.

Dit staat er in de handleiding: USB—Zorgt voor aansluiting van geselecteerde clientapparaten.

als ze er een usb op zetten,neem ik aan dat het ergens voor is..
maar erg veilig lijkt het me niet,want dan zit er niks tussen je harde schijf en het internet...
maar mischien kan je dat regelen in de firewall van de router,hoewel een firewall geen virus scanner is..

ollo

Zo'n poort kan voor vanalles zijn. Er zal toch echt wel ergens uitleg staan wat er aangesloten worden. Vaak is het enkel bedoeld voor printers, soms ook voor storage.

Wat betreft de beveiliging. Die is wel in orde. Data is niet zonder meer van buitenaf benaderbaar.

voor wat het waard is, ik heb een 10-tal fora afgezocht en ze komen allemaal tot dezelfde conclusie. Die USB-poort zit er wel maar die is niet actief. Er is trouwens op de Cisco site zelf ook niks over te vinden.

Ik denk dat ik het al snap. Dit is hetzelfde als die Ziggo Cisco HD Recorder. Dit spul wordt wel door Cisco gemaakt. De ROM (software) wordt echter door de afnemer (Ziggo) zelf aangepast aan de gewenst situatie. Kan dus heel goed zijn dat allerlei poorten niet werken. Zoals in mijn geval dus de netwerkpoort die wel aanwezig is. Cisco levert op dit soort dingen geen support.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan