Externe HDD als intern gebruiken - traag ? zelfbouw pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

msi009

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo , ik heb pas geleden een pc inelkaar gezet met allemaal onderdelen die ik nog had en ook nieuwe onderdelen .
Ik had nog een externe hdd liggen die ik niet meer nodig had dus heb ik die maar losgeschroefd en in de pc gebouwd .
Nu heb ik er windows 7 op geinstaleerd en hij is heeeel erg traag voor wat hij eigenlijk moet zijn .

Dit zijn de nieuwe onderdelen :
MSI g4M-p26 /core2 moederbord /sata
Geforce gt220 pci-e
Cooler master hyper TX-3 cpu cooler
Fortron 500 watt voeding
ADATA 2GB ddr3 ram x 2

Ouwde onderdelen :

Cpu core2duo 3 ghz
DVD-rw station
sd kaart all in 1 reader
1TB externe HDD /sata

Als ik op internet ga duurt het lang voordat een pagina is geladen.
World of warcraft kan ik op ultra high settings spellen met zware lag en op ultra low met datzelfde zware lag.
Malware bytes antivirus geprobeerd maar die vindt niks .

Ik denk zelf dat het aan de HDD ligt maar ik heb daar zo mijn twijfels over ...
Graag wil ik weten of ik mischien iets fout heb gedaan bij het bouwen van deze pc .
dank u

Laatst bewerkt:
Je moet eens kijken is je windows prestatie index en kijken wat de laagste score geeft als
het je HDD is dat moet je een andere (nieuw) HDD steken in je computer.

Dankje ik zal zo eff kijken , Hij is trouwens op dit moment wel aan de usb aangesloten . dus hij laad windows enzo op van de usb.
Moet ik hem weer opnieuw in de pc bouwen of maakt t niet zo heeel veel uit ?
want ik heb gehoord dat als je ook via je usb windows hebt op je ex hdd je ook gewoon je pc kan gebruiken zonder lag enzo maar hij idd wel ietsie slomer is

Windows vanaf de USB? Ja logisch, Windows via USB werkt natuurlijk van geen meter... Hij haalt nu max. 30mb/s en in je PC zelf ongeveer 100mb/s

ja dat snap ik , maar hiervoor had ik de hdd in de pc en hij was net zo sloom .
Ik zal die zo effe weer inbouwen en windows opnieuw instaleren.
Moet nog een uurtje wachten tot mn broer mijn monitor kabel terug komt brengen :p

Oke, succes ;)

Was het USB 3.0 geweest was er niks aan de hand geweest, dan was het prima geweest.

hdd zit erin . nu een fresh windows 7 instal aan het uitvoeren .
ik hoop niet dat hij mijn hdd formateert :P

IMAG0015.jpg

oke windows is geinstaleerd . ik ga nu eff moederbord drivers via de bijgeleverde cd installeren

windows index laat dit zien op het moment , een 1 voor videokaart en een 3.6 voor cpu . (cpu 3.6 ok .. maar dat de pc zoooooo traag is o0 ? ) de videokaart heeft geen drivers dus we gaan zo eff met drivers proberen en kijken wat voor cijfer we dan krijgen. Hdd heeft de beste cijfer dus blijkbaar niks mis mee ?
hier een pic :IMAG0016.jpg

Alles geupdated en hij laat nu een score van 4 zien .
4 voor cpu als minimum . en videokaart een 6.4

Vandaag nog eff gta san andreas geinstaleerd en ik kan hem op ultra settings en 3x aa op hoogste resolutie spelen , zonder lags natuurlijk.
Ook nog eff Blur geinstaleerd , alle settings op low maar nadat hij laad dan hangt hij vast . Zal wel door de cpu komen ?
World of warcraft heeft nog hetzelfde probleem ook nadat ik hem opnieuwe heb geinstaleerd dat hij op welke settings dan ook datzelfde onspeelbare lag heeft.

Internet pagina's laden gaat ook traagjes alsof ik 1 mbps internet heb (ik heb 40 mbps van ziggo )

Via speedfan bekijk ik ook elke x de temperatuur van de gpu , cpu , hdd en systeem maar het hoogste waar hij op uitkomt is cpu : 55 graden / gpu 52graden / hdd blijft op 30 graden ongeveer. (dit allemaal nadat ik een tijdje san andreas heb gedraaid)

Iemand enig idee wat ik nog kan doen om de oorzaak van de traagheid bij bepaalde games en of internet vast te stellen ?
gr

Laatst bewerkt:
topic kan dicht . ik denk te weten waarom de pc zo sloom is .
Cpu werkt niet goed mee met de games waarop ik hem test ,
het is de goedkoopste versie core 2 duo 3ghz van die ik uit een packard bell heb gehaald ,
canirunit : laat cpu ook als zwakste punt zien waardoor ik bijna bij elke game Fail krijg

Ik denk t.
Op canirunit bij crysis bijvoorbeeld staat : recomended cpu core2duo 2.4 ghz or+ . You have intel pentium 4 3ghz

hier is de test :Untitledff.jpg
en mijn specs Untitledfffff.jpg

ik vraag me wel af waarom er bij cpu alleen : `1 cores per cpu etc staat terwijl het een core2duo is.

Laatst bewerkt:
Je hebt geen Core 2 Duo, maar een Pentium 4, de GT220 is ook geen topper. Het is gewoon verouderde hardware.

dus dat verklaart alles .
Dus bij packard bell lichten ze je gewoon op ? o0
er staat gewoon een sticker met : core2duo

Hehe, das gewoon een Pentium 4. Zowel CanYouRunIt als dat programma zeggen het. Mijn advies? Windows XP.

dankje , ik zal proberen om 2e hands nog een quad core of core2duo te vinden .
lga 775 is moeilijk te vinden volgens mij

lga775 vind je gelukkig nog nieuw
je moet echter wel opletten dat je moederbord uberhaupt een Core 2 Duo aan kan
maar volgens de website van msi kunnen hier ook nog core 2 quads in

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Ik heb eff op die site gekeken maar ik vindt het allemaal wel wat prijzig voor de minimum boost die ze geven.
Ik kwam op het idee om deze outdated pc weg te doen en een up to date pc samen te stellen.
Ik zal hiervoor wel een nieuwe topic openen want ik heb nog best veel vragen over zelfbouw.
Haha ook raar dat ik zo vaak "ik" zeg xd schroefje los bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan