Externe HDD casing vervangen (stroom via USB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
hoi

ik heb een externe harde schijf (IDE) met een case eromheen, deze dient met usb verbonden te worden aan de pc, echter vervolgens moet er ook nog een stroom kabel worden aangesloten.

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe externe hd gekocht, deze kan ik gewoon op de usb aansluiten en deze krijgt tevens de stroom via de USB.

Is er een manier om de oude casing te vervangen door een nieuwe die ook usb stroom krijgt? Icm de IDE schijf? Of gaat dit niet?

alvast bedankt

ligt er aan over wat voor IDE schijf we het hebben. Is het een 3,5"(desktop schijf) of een 2,5"(laptop schijf)?

Wat woutertje schrijft betekend, dat een 3.5" altijd externe voeding nodig heeft, en de 2.5" niet.

bedankt voor de uitleg

de ide is idd een desktop schijf dus die zal 3.5 zijn. De nieuwe is vrij compact dus die zal idd 2.5 zijn

oke, gaaf!

en dan maakt het niet uit uit wat voor laptop de schijf komt?
Die passen daar standaard in (uiteraard afhankelijk of het sata of ide is)

hoi

ik heb de casing besteld, de schijf wordt herkend op mijn laptop met win7! Dus das alvast goed.

Echter, op mijn pc met win XP wordt de schijf dan weer wel en dan weer niet herkend, net alsof ie af en toe uitvalt. Op dit moment wordt ie helemaal niet meer gezien door XP.

Waardoor kan dit komen?
Iemand tips?

Laatst bewerkt:
lijkt nu opgelost!

er zaten 3 usb stekkers aan de kabel.
- 1 voor in de pc
- 1 voor in de casing
en 1 met een soort ventilator erop. Deze laatste had ik niet aangesloten, nu wel en nu werkt het op xp ook.

Waar is deze kabel voor? en waarom heb ik hem op win 7 niet nodig?

naamloos.JPG

ik heb met rood proberen aan te geven welke afbeelding erop de stekkers staat

De 2e usb is voor extra power.
Sommige moederborden geven op usb poorten niet voldoende stroom(vaak usbpoorten die in de computer aan de voorkant van de kast zitten). Hiervoor is de 2e usb aansluiting. Of je die extra kabel nodig hebt merk je snel. De harde schijf zal dan niet aan gaan.

Zelf adviseer ik om gewoon alle stekkers te gebruiken altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan