Externe HDD doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
110
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf, WD Passport nog iets, met 465 gig erop, en deze doet het niet meer.

Een tweetal dagen geleden kreeg ik de melding "Deze schijf moet geformatteerd worden". Balen, dacht ik, maar ik kon mijn bestanden nog wel redden door een programma zoals File Scavenger.

Alleen nu als ik mijn externe hardeschijf aansluit dan gebeurt er helemaal niets in. Dat wil zeggen, het lampje brand, en ik hoor het bekende geluid dat een USB apparaat is aangesloten, maar ik zie de schijf niet in Deze Computer en krijg ook geen meldingen meer over formatteren. Als ik de schijf een tijdje laat zitten hoor ik uiteindelijk het USB-aangesloten geluidje weer, en na een tijdje weer, maar de schijf is nooit zichtbaar in Deze Computer.

Ook heb ik natuurlijk alsnog File Scavenger geprobeerd, die wel een schijf ziet met 465 gig, maar als ik op die schijf probeer te zoeken krijg ik "No files found".

Is er nog een manier om mijn bestanden te redden? Er staan ontzettend veel belangrijke dingen op, waaronder schoolwerk, alle bestanden van mijn portfolio website, documenten, enzovoort.
 
Windows 7?

Of hij nu geformateerd en dus leeg is (of dat alleen maar denkt) kan ik vanaf hier niet zien, maar wanneer dat zo is kan een verkeerd gezet vinkje er voor zorgen dat de schijf niet getoond wordt in verkenner. Je kunt er namelijk voor kiezen een lege schijf "verborgen" te laten in verkenner.

verkenner->extra->mapopties->tabblad weergave->lege stations in de map computer verbergen.

Staat dat aangevinkt, dan wordt jou geformatteerde (?) hdd inderdaad niet getoond...
 
Laatst bewerkt:
Nou ik denk niet dat hij leeg is, tenminste ik hoop het niet.

Ik heb het wel al eens eerder gehad dat ik de melding kreeg dat een externe harde schijf geformatteerd moest worden, maar toen kon ik nog wel alles eraf halen met File Scavenger en zag hem ook gewoon in de verkenner. Maar dat was een externe harde schijf met een netstroom voeding.
 
Vinkje al gecheckt?

*edit*
Een willekeurig bestand rechtsklikken en kopiëren naar... Staat je hdd daar wel tussen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het net geprobeerd, maar hij staat er nog steeds niet bij, bij allebei niet.
 
Mijn schijfbeheer ziet er zo uit:

Hij staat er onderin dus wel bij, die van 465 gig. Maar wat moet ik nu?

257q0kh.png
 
In het grijze gedeelte niks, als ik op de witte balk klik krijg ik:

Partitie als actief markeren
Stationsletter en paden wijzigen
Formatteren...
Volume Verwijren
Eigenschappen
Help
 
Kun je hem een stationletter geven? zo ja, doen, en kijk in verkenner of de bestanden dan wel zichtbaar zijn.
 
Het probleem is dat Schijfbeheer vaak vast loopt. Als ik de externe HDD eruit haal, doet ie het gelijk weer. Maar als ik hem dus uiteindelijk aan de praat krijg en probeer een stationletter te geven, krijg ik de foutmelding dat het overzicht vernieuwd moet worden. Druk ik op de knop vernieuwen, loopt ie weer vast. Dus ja ik weet niet of dit gaat werken.
 
Iemand nog een ander idee? Heb trouwens ook TestDisk geprobeerd, die kan alleen geen partities vinden dus schiet ook niet op.
 
Start je pc eens op in veilige modus en pobeer hem dan een schijfletter te geven in schijfbeheer
 
Net geprobeerd, nog steeds hetzelfde. Schijfbeheer loopt vast zodra ik de externe harde scijf aansluit.
 
Nog niet, ik heb niet echt veel verstand van een externe harde schijf in de PC zetten, weet ook niet precies hoe dat werkt.
 
In/op een andere PC via de USB ook geprobeerd?
Gaat de voeding apart of ook via de USB?
Kan best zijn dat de controller is de behuizing tegenwerkt.

Overigens zijn het denkelijk dezelfde aansluitingen als in de PC, heb je wel een losse sata kabel nodig.
 
Ja heb het geprobeerd op een PC en een laptop, maar nog steeds hetzelfde. Voeding gaat via USB.
 
Iemand anders nog een idee? Alle bestanden van mijn portfolio staan op deze externe harde schijf dus het is wel belangrijk voor me dat ik deze snel terug heb. Anders heb ik weken voor niks gewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan