Externe HDD Fat32.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjAron

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo mensen,

Ik heb een Externe HDD van 120GB. Ik heb hier een partitie bij gemaakt van 25GB (fat32). Ik wil hier nu een film (HD) opzetten, maar die is te groot (9gb). Het moet wel Fat32 blijven want ik wil hem bekijken op m'n ps3 :). Weet iemand hoe ik misschien het limiet van 4GB op Fat32 partities kan omzeilen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik ook ja, alleen als ik de film dan afspeel is die heel erg schokkerig. En kopieëren duurt jaren..

1080P streamen via netwerk

Sinds een tijdje stream ik films vanaf me PC naar me ps3. Dit gaat probleemloos. Alleen nu heb ik dus films in 1080P kwaliteit gedownload, en deze geprobeert af te spelen op de ps3. Resultaat: Schokkerig beeld.. Ik heb nu ook een film van 720P gedownload, en die werkt wel probleemloos.. Weet iemand hoe ik de 1080P ook probleemloos kan streamen?
Ik gebruik PS3 Media Server om te streamen.

Greez, Aron

Laatst bewerkt door een moderator:
is je tv wel 1080p ondersteund?
en welk formaat is de film?
kan je netwerk die snelheid wel aan? (mijn 100 mbit netwerk kon het net aan hebben)

Jup het is een Full HD tv.
De Film is een .mkv bestand
Of me netwerk het aankan zou ik niet weten.. Me pc zit gewoon met een kabeltje en de ps3 is dradloos.

dan denk ik dat omdat je ps3 draadloos is dat de film niet door het netwerk heen kan.
heb ik zelf ook door de kabel geen probleem maar met draadloos trekt hij het niet.

ps doet mkv het op jou ps3? hoe heb je dat voor elkaar gekregen ik krijg datatype niet ondersteund

Oke.. Dan zou ik ff een 30m internetkabel aan moeten schaffen. Is Cat 6 ofzo goed?

Misschien ligt het aan het programma waarmee je streamt? Ik kan gewoon een .mkv'tje aanklikken en hij speelt hem af..

edit: stream jij dan wel gewoon 1080P via een kabel?

Laatst bewerkt:
ik heb hier alles aan de cat6 kabel liggen (up to 1000 mbit) dat is snel genoeg.
maar het beste is dan om alles cat 6 te hebben als je pc cat5 heeft dan heeft cat 6 geen zin meer

Hoe zie ik of de kabel van mijn pc Cat5 of 6 is?
moet je ook een andere router daarvoor hebben ?

op de kabel staat wat voor een het is.
als je een gigabit router hebt moet je cat 6 nemen als hij dat niet is moet je gewoon cat 5 nemen

de kabel is Cat 5e..
Ik heb geen idee of de router gigabit is..
Het is een Belkin G+ mimo..
maar als het geen gigabit is, gaat het 1080p streamen dan nog lukken?

Zoals ik gister in je andere topic al aangaf, de film even op pauze zetten om de buffer vol te laten lopen. Bedraad is zo ie zo beter om te streamen.

Dat kan best crash, alleen was dat topic gister ineens verdwenen voor ik de laatste reactie had gelezen.
Maar er moet toch een andere oplossing zijn dan iedere keer op pauze te zetten?

Om fullHD te streamen heb je een redelijk krachtige pc nodig. Het encoderen gebeurt namelijk live tijdens het streamen en wordt door je pc gedaan.

Wat betreft je topic "verdwenen" er waren wat problemen gister met Helpmij. Ik zal later deze topic en je andere bij elkaar samenvoegen, gaat nog steeds over hetzelfde.

[edit]topics samengevoegd.[/edit]

Laatst bewerkt:
3,2 Ghz processor
2,7 werkgeheugen
1x Samsung Spinpoint 320gb (SATA en hier staat de film op)
1x WDC 3200gb (IDE)
1x Seagate 250 (Sata + Windows)

Tijdens het encoden is Ps3 media server het enige draaiende programma.

edit:
Maaar... ik zal eerst even een kabel kopen voor de ps3 (cat6).
Ik vertel jullie wel hoe het gaat als ik de kabel heb.

Laatst bewerkt:
Cat6 is niet nodig cat5e moet al voldoende zijn en is makkelijker te verkrijgen.

Oh oke :)

Ik kijk nu trouwens probleemloos op 720P, dat is ook geweldig mooi.

Is inderdaad ook mooi, maar 1080p is nog mooier.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan