Externe HDD initialiseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

efjeej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Mijn laptop (windows 8.1) herkent in de verkenner mijn WD My Book (2Tb) externe schijf niet meer.

Mijn laptop stond met schijf en printer op een tafeltje die omviel. Mijn schijf is dus gevallen, maar gelukkig niet hard. Schoof mee van tafel en viel op de printer. De USB 3.0 stekker was wel wat verbogen dus heb ik een nieuwe aangesloten.
De schijf meteen weer aangesloten en was zichtbaar. Daarna liep mijn laptop vast en sindsdien zie ik de schijf niet meer in de verkenner.

Als ik mijn schijf aansluit maakt de laptop een geluid van aansluiten. Ook is mijn schijf zichtbaar in apparaatbeheer en "werkt correct". De schijf zelf draait ook gewoon normaal.
Maar in schijfbeheer zegt hij dat de schijf geinitialiseerd moet worden volgens MBR (Master boot record) of de GPT (GUID Partition Table, GUID-partitietabel). die laatste werkt niet want volume is te klein zegt hij.

Moet ik de MBR dan aanvinken? Er staat meer dan 1Tb aan data op dus die wil ik echt niet verliezen.
Iemand een idee?

Door het vallen kan de kop beschadigd zijn, en dan kan je niets meer erop schrijven of lezen. Wat zie je in schijfbeheer? Indien ook daar je paritie en formattering niet meer zichtbaar is vrees ik het ergste...

Ik heb de link gedownload, maar als hij mijn schijf niet ziet in de verkenner, werkt de diagnostics ook niet helaas...
Kan ik mijn schijf initialiseren zonder dataverlies of moet ik echt naar een recovery expert toe?

Probeer eens met Getdataback of ie zonder initialiseren de schijf kan benaderen.
Er is een FAT32 en NTFS trial versie.

ik heb het programma gedownload en kan een 2TB schijf zien in de NFTS versie. Lijkt me dus mijn externe schijf.
Maar begrijp eerlijk gezegd verder weinig van het programma...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan