Externe HDD met foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlekkert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Berichten
6
Goedenmorgen allen,

Mijn probleem is als volgt; Ik heb een mediaspeler (MED1000X3D) met daarin een 3tb harde schijf (seagate).
Dit is in 1 partitie geplaatst (NTFS), er staat zo'n 2.5 gb aan films op, maar de mediaspeler leest niet alles.
Sommige films geeft hij weer, andere mappen zegt hij dat ze leeg zijn. (bestanden kloppen, instellingen kloppen, films kan ik via usb gewoon op mij
laptop afspelen). Op de laptop laat hij dus alle inhoud normaal zien. Als ik de externe HDD via usb (3.0) aansluit zegt hij dat er mogelijke fouten zijn en
ik het station moet controleren op fouten. Als ik dit doe (via verkenner, extra, controleren op fouten), zegt de laptop (win8.1) op het einde: Tijdens het scannen van dit station heeft zich een probleem voorgedaan.

Nu denk ik dat er een fout in mijn HDD zit, maar ik wil het liefst alle data behouden. Ik heb geen computer waar ik de harde schijf in kan doen, en ook niet genoeg opslagruimte om er een backup van te maken.

Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen, en alle data te behouden.
(het liefst in niet al te moeilijke taal, omdat ik nou niet zo veel ervaring hiermee heb)

Groet Stefan
 
Heeft jou Laptop ook een 3.0 USB aansluiting. Als dit niet zo is kan bij het scannen een fout optreden.

Gr Onrust4711
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan