Externe HDD met kuren, intern plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

birkboy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hej,

ik ben de laatste tijd bezig mijn pc een beetje te upgraden om hem later helemaal te formateren en met een nieuwe start te beginnen:D, maar ik zit nog met een probleem.:(

ik heb een Medion 8808 en daar heb ik een bijhorende externe HDD van Medion bij gekocht. (500GB MD90101 HDDrive 2 go, via USB aangesloten) deze heeft altijd uitstekend gewerkt maar de laatste tijd maakt hij een heel hoog piepend geluid als de pc opstart:shocked: en de pc herkent hem niet altijd (soms kun je hem wel openen maar staan er alleen lege mappen in) dit is dan wel opgelost na een herstart op het opnieuw aansluiten van de HDD maar ik geloof niet dat dit moet kunnen??

nu wilde ik de HDD intern plaatsen zodat ik gelijk de externe kast voor andere HDD's kan gebruiken en natuurlijk omdat ik hem dan via S-ATA kan aansluiten wat weer sneller is.:thumb:
ik ben al volop op zoek gegaan en ben de nodige gevaren tegengekomen:eek:, pc's die de HDD niet meer herkennen, het moeten formateren van de HDD (wat ik niet kan vanwege de vele gegeven die ik nergens anders kwijt kan) voor het gebruiken van de HDD of zelfs het kapot gaan van de HDD door verkeerd aansluiten. (dat is toch altijd met jumpers op slave zetten of kan dat ook op andere manieren??)

Dus nu is mijn vraag, is er een verklaring voor die geluiden bij het opstarten en kan dat kwaad, en het intern maken van mijn HDD, kan dat zonder risco's en met behoudt van gegevens?

P.S. nog even voor de duidelijkheid:p: op dit moment gebruik ik de HDD, hij werkt nog steeds goed alleen valt hij soms weg en maakt geluiden bij het opstarten.

Alvast bedankt,
Birkboy

uhm, eerlijk gezegd weet ik het niet precies, ik geloof pc van 2005 :confused:en HDD nog maar goed een jaartje, hooguit 2. maar kan dat zoveel uitmaken dan?

Hallo

Persoonlijk zou ik van de data op deze harddisk een backup nemen .

Deze schijf eens controleren d.m.v. een of ander h.d.d. diagnostisch prg .

Indien deze defekt blijkt te zijn ... garantie claimen.

Medion ---> meest verkocht door aldi ---> 3 (drie) jaar garantie.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan