Externe HDD niet herkend (toegang geweigerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patricius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2014
Goedendag allen,

Ik zit dus met een probleem, al een enige tijd kan ik mijn externe HDD niet gebruiken, hij wordt niet herkend... Het zit zo dus, als ik hem aansluit dan hoor ik dat die aangesloten is plus gevonden, het beroemde Windows 8 geluidje, dus hij doet het want ook namelijk het lichtje van de schijf (Western Digital Element) brandt dus over dat is geen onzekerheid mogelijk. Anyway, ik loop dus al een paar dagen rond te surfen op het net maar ik kom er niet uit. Hij staat bij apparaatbeheer en ook bij schijfbeheer(partities op harde schijf maken en formatteren) dus hij moet het gewoon doen.

Het probleem nu lijkt dus vooral dat de toegang geweigerd is, dat ik geen station kan toewijzen aan de schijf. Dit is ook het geval als ik hem op andere computers aansluit. Voor meer duidelijkheid heb ik natuurlijk wat foto's gemaakt.

s1.png

s2.png

s3.png

s4.png

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen op een manier :) Misschien een programma om wat belangrijke informatie eraf te halen en dat in ieder geval te redden, ik heb dat al geprobeerd natuurlijk met een aantal programma's maar zonder station wordt hij natuurlijk niet herkend dus valt er niks te halen.

Hoi,

Die harde schijf zit in een behuizing neem ik aan?

Zo'n behuizing geeft vaak problemen. Misschien kun je de harddisk uit de behuizing halen, en ergens aansluiten? In een computer of een harde schijf uitlezer o.i.d

De schijf zit inderdaad in een behuizing maar helaas is het resultaat hetzelfde op andere computers/laptops, wie weet als laatste oplossing het proberen van een lezer. MBR heb ik geprobeerd maar met hetzelfde resultaat, geen toegang dus. Het USB Disks Access Manager programma werkt niet, toegang blijft geweigerd.. Kan het misschien liggen aan een driver die mist?

Hoi,

Ja beter die harde schijf eruit halen en dan ergens aansluiten, indien mogelijk.

Als dat niet mogelijk is, kun je nog dit programmetje proberen, heeft mij vaak gered:

http://www.easeus.com/

Gaat om externe HD toch ? en ik heb ook WD My Book 2TB externe HD die was niet herkend totdat ik driver in mijn PC geinstaleerd heb ... welke type heb jij precies ? :(

Laatst bewerkt:
Een externe ja, daarom dacht ik misschien is het zoiets stoms dat het de driver verouderd is ofzo maar dat lijkt me toch niet denk ik want eerst deed die het gewoon. Anyway, ik ga denk nu gewoon proberen om het belangrijkste eraf te halen op een of andere manier. Het programma van DeltaHardware voorspelt goed dus wie weet.

Nu even volg ik je niet :( wil je die legen ofzo ? maar die word niet herkend ? hoezo probeer je dan toch niet nieuwste driver kijken of er is je hoef niet zorgen als je nieuwe driver installeert ( weet je nooit of helpen kan ) maar toch tijdens installatie als je dat wel doet HD moet niet aangesloten zijn en je moet wel PC dan her-starten ..
Welke volledige type is dan ?? maar wie weet misschien helpt als je nu PC herstarten zal met wel aangesloten die HD of ook misschien andere USB poort ?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Ik wou hem niet legen nee want er staat nog al een en ander op, ik heb hem wel al eerder geformatteerd om te kijken of die het dan deed maar dat was dus niet geval. Nu probeer ik dus nog wel de belangrijkste bestanden eraf te halen met Data Recovery's etc maar dan moet die natuurlijk wel herkend worden enz. De schijfletter kan ik niet toevoegen want krijg ik namelijk toegang geweigerd hehe, dus ja een hoop gedoe is het eigenlijk.

Nu, ik zie de schijf in EaseUS etc, dus dat is goed nieuws lijkt me, maar hoe moet ik nu verder?

Kun je niet met een Linux live CD opstarten en vanaf daar de bestanden redden?
Probeer eerst eens of je via R-muis op de externe schijf je je huidige rechten toe kunt voegen, wellicht zit daar het probleem...

Gebruik je Easeus Partition Manager ?? dan als ik me goed herinner dan moet je even Disc Copy of Copy Partition hebben als je ergens zoveel ruimte voor opslag hebt, maar zoals dat ook andre zei via Linux live kan je dat ook en misschien ook uitgebreider dan, in laatste tijd ik gebruikt KNOPPIX van Linux ( gratis te downloaden en overal te vinden is ! ) voor PC reparaties en Hard disc's te reden enz..

:D Er is geen betere dus ( natuurlijk als je die kent ! ) KLIK -->> http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan