Externe hdd ntfs probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terryjm

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
49
Hallo ik heb het spel
Command & Conquer 3 tribium wars

Maar nu wil ik die op me externe hdd zetten
maar die zegt onvoldoende schijfruimte
kan alleen met ntfs ofzoiets

maar er zit nog 198 gb vrij op
kan iemand ff helpen a.u.b. !!
 
Dan gebruikt je Harde schijf FAT. FAT ondersteund geen bestanden die groter zijn dan 4GB. Daar zal het probleem wel liggen.

Wat je kan doen is je Harde schijf leeg halen, en hem formateren als NTFS
 
Dat kan inderdaad, maar dan moet je wel op Windows 2000, XP of Vista draaien.
 
is dat mogelijk en hoe meot ik hem dan omzetten naar ntfs ? want ik wil zo graag dat spel !
maar ik heb op me computer maar 80 gb en dat zit helemaal vol en ik heb iets van 30 films op me hdd dat ken ik nooit overzetten
:(
 
Ik denk dat het mogelijk is je externe harddisk in meerdere stukken (partities) te delen en dat een van die stukken te ormatteren als NTFS. Kan je op dat andere deel gewoon je films laten staan
 
Ja okee
maar hoe meot dat dan want ik snap daar echt niks van
als ik op me externe hdd rechtermuisknop doe en dan
op formateren klik zie ik dit staan

Bestandssysteem NTFS
en niks anders erbij ?
 
Als je Windows XP draait kun je de partitie op de externe harde schijf omzetten van FAT32 naar NTFS met het volgende commando:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe F: /fs:ntfs

Natuurlijk F: vervangen door de schijfletter waar het bij jou over gaat.

Er gaan geen gegevens verloren. Gewoon laten doorlopen, en dan komt het goed.

Tijs.
 
Indelen in partities

Als je bij het installeren van je harde schijf geen partities hebt gebruikt wordt je harde schijf normaal gezien als één grote partitie wat het beheer aanzienlijk bemoeilijkt (vb: onderscheid programmatuur en data).

Als je, je harde schijf ACHTERAF wil indelen in partities kan je gebruik maken van Norton partition magic (te kopen). Met de beschikbare freeware of shareware programmatuur heb ik in deze kwestie geen goede ervaringen.

Eigenlijk is het onverklaarbaar (tenzij je commercieel denkt) dat Microsoft het verkleinen, vergroten en herindelen van partities zonder gegevens verlies nog altijd niet standaard opgenomen heeft in zijn besturingssysteem (met Vista heb ik het wel nog niet uitgezocht);) .

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan