Peter_1994
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2009
Hallo,
Ik had al eerder een topic gemaakt over hetzelfde onderwerp maar, nu heb ik mijn externe HDD binnen.
Dit is wat ik doe:
Externe HDD op router aansluiten (zit USB-poort op de router)
USB-poort aanzetten via het router menu.
Dan kijken of de router de HDD ziet.
Als de router de HDD heeft gevonden zoek ik in mijn netwerk met mijn PC naar de hardeschijf.
En hier is het probleem.
Mijn laptop + PC kunnen allebei de HDD niet vinden.
Hier de info over me router, laptop, PC, provider en de HDD.
Router: Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl.
Laptop draait op vista
PC draait op XP
internet van KPN (wist niet of jullie dit nodig hadden maar zet het maar ff bij)
HDD: Western digital MyBook.
De link naar de HDD:
http://www.bol.com/nl/p/computer/western-digital-mybook-essential-1tb/1003004007253598/index.html
Wat doe ik fout?
Ik wil graag via al mijn PC's die op mijn router zijn aangesloten bestanden op de hardeschijf kunnen zetten zonder dat er 1 PC de heletijd aan moet blijven staan om via die PC de schijf te delen.
Alvast bedankt
Ik had al eerder een topic gemaakt over hetzelfde onderwerp maar, nu heb ik mijn externe HDD binnen.
Dit is wat ik doe:
Externe HDD op router aansluiten (zit USB-poort op de router)
USB-poort aanzetten via het router menu.
Dan kijken of de router de HDD ziet.
Als de router de HDD heeft gevonden zoek ik in mijn netwerk met mijn PC naar de hardeschijf.
En hier is het probleem.
Mijn laptop + PC kunnen allebei de HDD niet vinden.
Hier de info over me router, laptop, PC, provider en de HDD.
Router: Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl.
Laptop draait op vista
PC draait op XP
internet van KPN (wist niet of jullie dit nodig hadden maar zet het maar ff bij)
HDD: Western digital MyBook.
De link naar de HDD:
http://www.bol.com/nl/p/computer/western-digital-mybook-essential-1tb/1003004007253598/index.html
Wat doe ik fout?
Ik wil graag via al mijn PC's die op mijn router zijn aangesloten bestanden op de hardeschijf kunnen zetten zonder dat er 1 PC de heletijd aan moet blijven staan om via die PC de schijf te delen.
Alvast bedankt