externe HDD stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik weet het niet meer... ik heb een externe schijf van Toshiba (met in de behuizing een 500 GB Westen Digital Caviar schijf). Ik gebruik dat ding als backup voor de HD van mijn laptop. Afbeeldingen, video's, muziek en documenten worden met behulp van Goodsync gekopieerd. Werkt uitstekend, maar.... om onduidelijke reden wil de map afbeeldingen wil niet meer synchroniseren.
Vreemde is dat de andere mappen dat nog wel doen, en dat alle mappen (ook die met afbeeldingen) gewoon in explorer te benaderen is. Lijkt alsof er niks aan de hand is.

Tijdens een poging tot synchroniseren met Goodsync volgt een melding "device not ready, error 21"
Ik heb ondertussen alle schijven van zowel laptop als de externe schijf uitgebreid gedefragmenteerd met Diskeeper, ik heb het register van mijn laptop grondig opgepoetst met Registry First Aid. Checkdisk uitgevoerd, en de schijf ook nog maar eens keer diep laten doorspitten met diagnosetool Testdisk. Alles lijkt perfect in orde, maar ondertussen het werkt nog steeds niet... WTF??? :evil:

Zou het kunnen liggen aan het aantal bestanden en de omvang daarvan? Zou toch niet moeten mogen... we hebben het over ongeveer 17.000 bestanden, samen pakweg 62GB.
Ik heb ook al een poging gedaan om een nieuwe map aan te maken op de externe schijf en vervolgens daarheen te syncen, maar dat help ook niet.

Ik weet het niet meer.... help?!?!
 
Externe HDD en laptop zijn beide NTFS geformateerd?
 
Het programma is goed genoeg voor veel bestanden maar in een bepaalde versie komt er zo nu en dan spontaan een fout voor in het klonen van een map-structuur. Hier is het probleem waarschijnlijk in gelegen. De bestanden blijven dan op de bron en worden niet gekloond. "Device not ready" betekent dus dat de nieuwe (of laatst aangemaakte) mapstructuur niet geproduceerd werd. Kan je handmatig die vereiste mappen maken en dan nogmaals proberen?

Probleem 2. De beschrijving staat onderaan.
http://forum.covecube.com/discussion/123/intermittent-error-when-copying-data/p1
 
Good thinking Alfred!!!! Ik had ook al wat speurwerk op het internet gedaan, maar niks bruikbaars gevonden.
Ik heb nu een update gedaan van de laatste versie 8 naar de allernieuwste versie 9.0.2.4 en dat lijkt het probleem te hebben opgelost, het werkt weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan