Externe HDD/ USB aansluiten op een ZTE H220N router

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi allen,

Zoals de titel al zegt;
Ik wil graag een externe hdd of een usb aansluiten op mijn ZTE H220N router.
ik heb nog niks geprobeerd omdat ik bang ben dat ik het hele netwerk uit de lucht haal.
Ik wil er graag een soort nas van maken. In ieder geval dat alle computers het kunnen delen, en het zou fijn zijn als het ook met de samsung smart tv werkt.

Mvg,

Casper

Zoals de titel al zegt inderdaad, heeft niets met adsl verbinding te maken. Verplaats naar routers. :)

Al in de handleiding gekeken? Soms worden er extra eisen gesteld aan de formattering van de harde schijf (soms geen NTFS ondersteunt, maar Ext 3 of Ext 4 wel).

Da's toevallig! Ik heb precies dezelfde router en ook een hdd draaien :)

Aan de zijkant zitten twee usb poorten, daar doe je je hdd in. Als bovenin het lampje bij USB gaat branden is je harde schijf herkend door de router en kan je hem in principe gebruiken. Ga nu op je computer naar computer en dan netwerk en schakel bestands en printerdeling in als je dit nog niet hebt gedaan. Nu zul je als het goed is ergens smbshare hebben staan, dit is de sambaserver van de router en dus je "nas". Klik hier op, dan krijg je samba/usb1_1 of 2 enzovoort.

Als het goed is kun je nu op je harde schijf bladeren in je hele netwerk en ook vanaf je samsung tv, mocht je verder nog vragen hebben dan help ik je graag!

@huijb: dankjewel!

@lutz: de handleiding heb ik niet meer.

@hiddehoi: Ik zal het proberen, maar werkt dat hetzelfde op linux?

Dit werkt waarschijnlijk ook gewoon op linux, maar je kunt ook via de webinterface een en ander doen. Hiervoor staat een kleine tutorial hier: klikje. Bij vragen gewoon reageren ;)

Edit: in plaats van ftp server moet je in jouw geval voor de sambaserver gaan, tenzij je een ftp wil draaien maar daar ga ik niet van uit.
Nog één edit: klikje. Hier staat dat dit ook werkt met linux :thumb:

Laatst bewerkt:
wat si het verschil tussen ftp en dat andere? kan je op beide ook met je smart tv?

Kort gezegd, samba werkt via upnp wat je smart tv zeker weten ondersteunt. Ftp is meer voor websites te hosten e.d.
Dus gebruik samba ;)

Wordt de usb schijf nu al herkend? Anders heeft de usb schijf misschien nog netvoeding nodig?

Brand op de ZTE nu het lampje bij USB? Zo ja, lees verder. Zo nee, reageer ;)

Heb je een windows pc tot je beschikking? Zo ja, dan ga je naar netwerk bij deze computer, schakel je bestandsdeling in en klik je door op smbshare.

ja, hij wordt herkend.
Maar 2 dingen:
1. ik heb alleen op zolder een xp computer staan (rest allemaal over naar linux)
2. Die handleiding is toch alleen voor ftp?

Klopt, maar maakt niet zoveel uit met Samba. Je zult met windows moeten instellen en daarna zou ik even met KPN contact opnemen over linux.

Ik ben begonnen met een ftp server, maar hoe upload ik bestanden??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan