FlinQ Smart outdoor Dome camera

Roger001

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2017
Krijg mijn outdoor camera niet geconnecteerd met mijn iphone. Netwerk instability, loading failed(-50) Outdoor camera staat op +/- 4 meter van de router en ik sta zo goed als neven de router. Ook als ik uithuis ben krijg ik geen verbinding.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wifi,Bleutooth en mobiel netwerk en roaming staat aangevinkt op mijn iphone App is reeds meermaals opnieuw geladen, maar voor de outdoor camera blijft het niet werken.
Moet ik hier iets extra aankopen? Wifi versterker ? zo ja welke?

Heb ook een deurbel met camera van Flinq, en deze werkt wel perfect. ook als ik in het buitenland ben kan ik de beelden zien

Gebruikt je iPhone wifi over 5 Ghz, of 2,4 Ghz?

Check dit via: Instellingen → Wi-Fi → klik op het ⓘ-tje naast je netwerk. Wat voor kanaal zit je?

Je kan in je modem vaak twee SSID's voor wifi instellen voor 2,4 Ghz en 5 Ghz. Voor domotica kan het altijd handig zijn.

Laatst bewerkt:
Rebranded chinees spul.

Volgens hun webpagina lijkt dit ding op accu te werken. Dan is Wifi vaak een uitdaging. Kost namelijk veel energie dus dat signaal is zwakker dan wanneer je met een permanente voeding zou werken (zelfde met Ring).

Het probleem zou kunnen zijn dat de samenwerking tussen jouw router en deze camera niet optimaal is.

Dingen die je zou kunnen testen (dus tijdelijk):
-Camera verplaatsen naar een andere plek. Er zou net op de plek van de camera net geen wifi kunnen zijn
-USB-C oplader aan dat ding aansluiten
-Hotspot via een mobiel opzetten en camera daarmee verbinden

beiden zitten op 2,4Ghz, maar ga eens proberen om hem via USB-C continu aan ta sluiten.
Dank u voor de reacties

Terug
Bovenaan Onderaan