Externe HDD valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
102
Ik heb sinds kort een Freecom externe schijf via usb. Hij heeft in het begin goed gewerkt maar nu valt telkens de verbinding weg. Ik zet hem dan uit en weer aan om verbinding te krijgen. Maar het is nu zo erg dat hij nog geen minuut in de lucht is. Gelukkig heb ik, met erg veel geduld, mijn bestanden op de C-schijf gekregen. Geprobeerd te formatteren maar krijg de melding dat er nog eventuele programma's draaien en dat gesloten moeten worden?? Ik heb geen idee wat ik hier aan moet doen :confused:

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb nu een paar maanden een Conceptronic CHD3U00 aangeschaft en hij werkte eerst zonder problemen tot ongeveer een week of 2 geleden. Ik heb helemaal niets veranderd aan mijn PC maar hij valt nu soms nadat de PC net is opgestart zomaar weg. De tijd varieert maar blijft keer op keer gebeuren.

Wanneer ik naar het geluid van de schijf luister hoor ik dat hij tikt, alsof hij niet opnieuw kan starten.
 
Ik heb hetzelfde probleem met een Freecom HFD 3 250 GB . Echt vervelend
 
@ ZithaM in Apparaatbeheer gele vraagtekens bij De USB verwijzingen?
Schakel die eens uit ,nieuw opstarten en dan?
 
Het probleem blijft zich met vlagen voordoen. Laatst kreeg ik de melding dat ik hem móest formateren. Wat ik ook deed ik bleef de melding krijgen. Dus uiteindelijk maar gedaan. Resultaat.. alles wat erop stond foetsie :evil: Ik vermoed dat de update van Adobe Reader ermee te maken heeft gehad.
Daarna ging het een tijdje goed, maar sinds een paar dagen (weer een hoop foto's erop gezet) doet het probleem zich weer voor.(krijg dan de melding; externe schijfbewerking mislukt) Zo kun je er een tijd mee werken en zo ineens is ie weer verdwenen. Had er een hoop van voorgesteld van die externe schijven maar inmiddels vind ik het een waardeloos ding. Blijf maar trouw branden op dvd's voordat ik ze van mijn c: verwijder:confused:

BANDIT123, ik ga het nakijken.
 
En de HD heeft wel een aparte voeding...kan ook de oorzaak zijn
 
@ ZithaM in Apparaatbeheer gele vraagtekens bij De USB verwijzingen?
Schakel die eens uit ,nieuw opstarten en dan?

Ik heb bij 'overige apparaten' - USB controller, een vraagteken staan. Die heb ik uitgeschakeld.

Ik heb een interne usb 2.0 kaart, waar mijn externe schijf op zit en een externe usb 2.0, die weer op de interne kaart is aangesloten.
 
Dat werkt niet goed ,beter de Externe een eigen adapter voeding geven
 
Dat werkt niet goed ,beter de Externe een eigen adapter voeding geven

De externe schijf heeft zijn eigen stroomvoorziening.

Ik heb (opnieuw) het stuurprogramma nogmaals bijgewerkt en nu wel resultaat, het vraagteken is weg.
 
Laatst bewerkt:
De externe schijf heeft zijn eigen stroomvoorziening.

Ik heb (opnieuw) het stuurprogramma nogmaals bijgewerkt en nu wel resultaat, het vraagteken is weg.

Ik hou het even een paar dagen in de gaten wat er nu gebeurt. In apparaatbeheer staat nu wel USB controllers goed weergegeven (met een hele lijst eronder).
 
Is goed ,anders zet je maar weer berichtje in dit topic erbij,komt het weer naar boven:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan