Externe HDD van NTFS naar FAT32 formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiller07

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een 500GB externe harde schijf gekocht. Deze was eerst FAT32, maar nu heb ik em geformatteerd naar twee partities van NTFS.
Nu wil ik 1 partitie weer formatteren naar FAT32.
Weet iemand toevallig hoe ik dat moet doen???

Alvast Bedankt..
 
Geen programma nodig, via computerbeheer in XP of Vista.
Partities verwijderen en een nieuwe maken.
 

Bijlagen

  • computerbeheer.jpg
    computerbeheer.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 582
Hoezo niet??
FAT
FAT32
NTFS
de eerste fat is fat 16 die is haast niet meer van toepassing.
zie printscreen
 

Bijlagen

  • Computer02.jpg
    Computer02.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 364
ps wel als de bijlage opent erop klikken anders is hij onleesbaar.
 
Bij mij kan ik niet kiezen tussen de drie, alleen NTSF kan ik kiezen als ik een partitie wil formatteren.
 
zie mijn bericht van 15:20
partitie verwijderen en formatteren!!
je kan geen bestaande NTFS partitie in FAT32 formatteren zonder deze eerst te verwijderen.

maar waarom wil je eigenlijk in FAT, NTFS is stabieler, sneller en je bestandrestricties
 
Bij mij staat FAT(32) op een of andere manier niet in die lijstje als ik ga formatteren.
Maar ik wil een kleine deel FAT32, zodat mijn PS3 dit kan lezen....
 
als je een partitie deelt, is de indeling toch niet van belang?
Ken de PS3 niet, maar als jij bijvoorbeeld schijf f: deelt aan iedereen en je connecteerd dan een andere computer kan hij gebruik maken van deze f: zo delen Linux, Mac ook onder elkaar in netwerken
 
De Playstation leest geen bestanden vanaf NTSF, alleen van een FAT32.

"Kan ik een (USB) externe harde schijf gebruiken?
Dat kan, mits ze in FAT32 is geformatteerd, of toch een partitie ervan.
Je kan de harde schijf vervolgens gebruiken om foto's, muziek en video's vanaf te spelen."
 
OOOOOOOOOOOOOOOOO

Ik weet het al, ik probeer 200GB te formatteren naar FAT32, maar dit kan niet
Jij probeerde het met 1000MB, het kan alleen tot ongeveer 30GB
 
De Playstation leest geen bestanden vanaf NTSF, alleen van een FAT32.

"Kan ik een (USB) externe harde schijf gebruiken?
Dat kan, mits ze in FAT32 is geformatteerd, of toch een partitie ervan.
Je kan de harde schijf vervolgens gebruiken om foto's, muziek en video's vanaf te spelen."

Als je een NTFS partitie of zelfs een directory deelt in je systeem. Dan maakt het niet uit in welk formaat dat deze staat.
Dus je neemt bijvoorbeel de map/directory Afbeeldingen. Die deel je aan alle gebruikers, via verkenner ga je naar de eigenschappen van de map Afbeeldingen. Dan neem je het tabblad DELEN, daar deel je de map voor alle gebruikers zonder een paswoord in te stellen en voeg er een stationletter aan toe. bijvoorbeeld X:. Als dat klaar is en je sluit je PS3 aan dan ziet je PS3 een schijf X: De gedeelde schijf, en het maakt niet uit of die schijf nu in Linux, MAC, FAT of NTFS geformatteerd is.
 
help

Ik wil nou via swissknife maar ik moet ervoor betalen wie helpt mij, ik heb een externe harde schijf maar me blu ray dvd speler leest hem niet, ik wil hem naar de oorspronkelijke of een fat32
 
Ataman,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen en daarnaast stamt het topic uit 2008 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan